Pages

Sunday, September 12, 2010

Stesen Minyak Pilihan

Kalau tak ada petrol kat mana lagi kita pergi? Of course le stesen minyak untuk isi petrol kan. Tapi stesen minyak mana yang popular? Mengikut kaji selidik, Petronas dan shell menduduki tangga teratas dengan 48% dan 39%.

Nampaknya inilah petrol stations kegemaran / pilihan rakyat Malaysia kan. Bagi saya, selalu gak isi kat Shell sebelum ini tapi kebelakangan ni kat esso. Kalau nak patriotik mesti pilih Petronas kan. Apa-apa pun itulah pilihan masing-masing, sesetengah orang cakap sama aja isi kat mana-mana tak ada beza. What do you think?

7 comments:

Kyuubi_85 said...

aku x bawa kereta or motosikal so tak pnh isi minyak. haha. tapi kalau aku, lebih suka g petronas. Patriotik skit.. hehe

eelobor said...

tetap bersama esso...

relevan said...

Asal nampak je setesen minyak..tak kira apa saja..janji minyak taruh dan jalan..

azzey said...

Sharinginfoz; mmg prefer petronas....:)

Toshio (Zharfan) said...

Selalunya saya pakai Esso sebab tiada stesen lain di kawasan perumahan saya. Kalau saya balik kampus saya di UKM, saya isi Shell sebab ada kad bonuslink.

Saya pemandu menggunakan RON 97.

Saya kecewa terhadap Petronas iaitu tiada pam RON 97 di kebanyakkan stesen lebih-lebih lagi kawasan pekan dan kampung. Sukarlah saya nak mengisi minyak. Kalau stesen yang lain walaupun kecil stesen minyak, tetap ada RON 97. Caltex Machang, Parit dan Sungai Choh pun ada jual RON 97 walaupun kecil stesen minyak. Petronas Bukit Kayu Hitam tak ada jual RON 97. Saya gelar Petronas kedekut RON 97.

Petronas R&R Rawang tiada RON 97, jadi sukarlah nak mengisi minyak. Petronas Bukit Beruntung ada RON 97 tetapi ada 2 pam sahaja.

berita sengsasi said...

yg lain2 tu bila waktu2 terdesak jea singgah!!huhu

Toshio (Zharfan) said...

Sekarang ni saya isi Caltex kerana lebih jimat berbanding lain.

Saya selalu isi penuh RON 97 dengan kereta BMW 528i saya.

Ini adalah dari range komputer kereta saya.

Caltex pula boleh pergi 750 km

Esso/Mobil pula boleh pergi 680 km

Shell pula boleh pergi 630 km

Stesen minyak Caltex selalunya banyak kat sempadan Siam dan Singapore berbanding KL.