Pages

Tuesday, August 10, 2010

Niat Berpuasa Ramadhan dan Doa Berbuka Puasa

Niat Berpuasa Ramadhan dan Doa Berbuka Puasa. Ni sangat penting untuk kita yang akan berpuasa tidak lama lagi. Sebelum tu nak bagitahu yang doa ni diambil from sumijelly blog. Thanks. Selamat Berpuasa semua daripada sharinginfoz dan keluarga.

Niat Puasa Ramadhan (Untuk Sebulan)

Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala


Niat Puasa Ramadhan (Untuk Harian)

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala


Doa Berbuka Puasa

Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

Doa Selepas Berbuka Puasa
Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.

12 comments:

Hazzy Ishak said...

selamat berpuasa ya!

amirah said...

selamat berpuasa

Suliana said...

terima kasih, tercari2 tadi .. hehe

lindaoff said...

Ramadhan datang lagi..alhamdulillah!

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

trs capai pen & note. hehehhe

eelobor said...

bagus buat peringatan bagi mereka yang berpuasa, maklumlah setahun hanya sebulan jer ada. selamat berpuasa bro.

dee said...

selamat berpuase dari kami d bumi dublin:)

Kaseh NazLieza said...

selamat mnunaikan ibadah berpuasa..

ardinihumaira said...

mesti niat malam ni.. jangan lupa tau semua ;)

Unknown said...

alhamdulillah, bertemu lagi kita dengan ramadhan kali ni..

selamat berpuasa..

azzey said...

Sharinginfoz:....hmmmmmm....so pas ni jgn ada yg kata x tau niat pose lagi ye.....he3....

sabree hussin said...

ada setengah orang tu cume tau niat buka je, niat puasa buat2 hilang ingatan