Pages

Thursday, August 12, 2010

"Durian Runtuh" Buat 40,000 Pekerja Bank

Mengikut bernama, lebih 40,000 pekerja bank akan menerima bayaran tunggakan antara RM3,700 dan RM12,000 hasil rundingan di antara Kesatuan Kebangsaan Pekerja-Pekerja Bank (NUBE) dan Persatuan Bank-Bank Perdagangan Malaysia (MCBA).
Secara ringkasnya:
  • Sebahagian tunggakan akan dibayar sebelum Hari Raya Aidilfitri dan bakinya dalam tempoh 60 hari from 10 Ogos 2010

  • Tarikh kuatkuasa perjanjian adalah 1 Januari 2009 hingga 31 Disember 2011

  • Faedah lain ialah cuti bersalin 90 hari, elaun sara hidup

  • Peningkatan umur persaraan daripada 55 tahun kepada 57 tahun

  • Faedah perubatan sehingga RM25,000 setahun yang dilanjutkan selama tiga tahun selepas bersara

  • Kenaikan gaji secara menyeluruh sebanyak 9%, kenaikan gaji tahunan 21% dan elaun makan dinaikkan 20%
Seronok kan kalau dapat kenaikan faedah macam ni lebih-lebih lagi boleh digunakan untuk raya nanti. Yang penting diharap ianya dapat meningkatkan produktiviti dan motivasi pekerja.

16 comments:

J.L said...

rezeki dibulan pose ut dorang ;)

eelobor said...

duit raya....

Ieda Al-Habsyi said...

untung giler sape kerja bank :)

relevan said...

Hidup..pekerja bank..

♥Azie♥ said...

aduh,..durian runtuh nie

maslinamansor said...

Boleh dapat duit raya banyak dari mereka... :)

eT said...

bestnyer...untung org keje bank...durian runtuh sungguh...

lydzar said...

bestnya kengkawan yg kerja ngn Bank..rezeki langit ramadhan la ni hehehe

amirah said...

mmeng rezeki raya sungguh la untuk banker banker ni..tu blum bab bonus berbulan2 lagi nih..

Miss Izah Mohamed said...

wowww! rezeki! berbaloi-valoi kate org... ahaha

kak ina kl said...

salam dan selamat berpuasa.

Sape yang dapat ni mesti tersenyum gombira.

Tahniah sbb uv dah nak sampai 1000...

velasrizal said...

lps ni nk keje bank blk la..

Carl Samsudin said...

hye sharing info. jom kita exchange link nk?

Sharinginfoz said...

baguslah untuk mereka. harap2 kita dapat juga ya

azzey said...

Sharinginfoz: Itulah nama nyer rezeki....Kalau dah mmg rezeki kita....mesti dpt juga....

yanaq said...

ui... kisah benar ke ni?