Pages

Sunday, August 29, 2010

Hidup Seorang Blogger II

Hidup seorang blogger. Inilah entri yang kedua antara syarat wajib contest hidup seorang blogger oleh denaihati. Memang sebagai blogger, bukannya glamour kan, tapi kekadangan, disebabkan oleh sikap sesetengah blogger, menyebabkan semua yang bergelar blogger ni tercalar. Itulah lumrah hidup, betul tak blogger kat luar?

I am sure ramai yang masih ingat mengenai kes mengutuk orang ternama, sampai jadi kes polis. Sebab itulah salah satu sebab mengapa aku jadi seorang blogger adalah untuk memberi image yang bersih kepada masyarakat yang kita semua boleh menyumbang ke arah kebaikan negara. Mengutarakan pandangan dan pendapat i.e. mengenai sesuatu isu, i.e. kes pembuangan bayi yang berleluasa sekarang ini. Memang kita patut mengetahui sebab utama mengapa kejadian ini berlaku, baru kita boleh kurangkan masalah hidup ini.

Bagi aku seorang blogger, di samping idea nak ditulis dan sikap, benda yang fisikal diperlukan adalah of course computer yang berinternet, scanner dan kamera / telefon berkamera. Itulah benda yang paling penting untuk hidup menjadi seorang blogger. Bagi anda pulak apa yang penting?

9 comments:

~aSHa~ said...

yg penting kepuasan...dan tak putus hubungan dgn kawan2..ye itu main point sy berblog dulu2...

Unknown said...

pelukan ilmu jugak..ilmu menulis...hehe..kena kenal huruf jugak..kalau buta huruf,macam mana nak menulis....

Amir Izzat said...

wah! bagus ar niat ko..hehe...

ha,betul..kerna nila setitik rosak susu sebelanga..

hurm..apa yg penting? seperti yg ko katakan tp.broadband je aku tak dak..

kamera ada tp susah nak guna..haha..

tp kan..jd blogger best gak....kan?

azzey said...

Sharinginfoz; semua tu penting.....tp yang jd point....isi sesuatu entry....klu gabr byk sgt pun isi x mampu meanrik perhatian......x blh juga.so kena seimbang.....pendapat sy je.....happy blogging!

Hanisham Ab Halim said...

Melalui blog boleh mengenali ramai kawan2 yang sehobi....

ardinihumaira said...

^__^
banyak kepentingan sebenarnya.. bergantung pada keadaan... tak semestinya kena sentiasa serius... atau tak boleh juga sentiasa santai. kadangkala kena ada sesuatu yang berlainan. contohnya kalau hari2 kita pakai baju biru, sesekali kita pakai baju warna hijau tentu nampak menawan dan lebih menarik, kan :) hehe

Anna Boleyn said...

hormat orang lain.. tu je kunci utama.

amirah said...

gadget mmng wajib..kalo tidak payah nk jadi blogger..plus idea dan ilmu untk menulis..kena sntiasa update dgn isu semasa..bg saya, jgn terlalu formal shingga susah nak mendekati readers dan jgn terlalu santai smp orang tktau apa yg kita nak tulis..

Relevan said...

Cari makan dengan blog pun boleh..