Pages

Sunday, May 30, 2010

Segmen Kenali Blogger: Eyriqazz@Great Teacher Onizuka

Sebut aja eyriqazz@Great Teacher Onizuka, rasanya kebanyakan daripada bloggers memang kenal beliau. Sebelum ni guna blogspot tetapi sudah diupgrade kepada domain sendiri. Memang satu pembaharuan dan image lagi gempak. Yalah banyak bezakan eyriqazz.blogspot.com dengan eyriqazz.com.Anyway, berdasarkan profile. eyriqazz adalah seorang suami, ayah dan seorang part-time blogger. Sangat meminati Takashi Sorimachi (Eikichi Onizuka)

Berdasarkan entries kat blog beliau, first entry adalah dibuat pada 23 April 2003, dah lama ni lebih dari 7 tahun. so memang eyriqazz dah lama berblogging. Nukilan pertama beliau adalah bertajuk "waikiki". Apa benda tu? Hmmmm ikutkan wikipedia waikiki tu ialah "a neighborhood of Honululu".

By the way, tulisannya berkisarkan peribadi yang mana beliau bermain bola dan malam tu nak tengok match real madrid dengan manchester united. macam karangan pulak entry pertama tu. Seterusnya dalam tahun 2004 hingga 2008, entries beliau tak sampai pun 10 setahun dan beliau mula bergiat aktif dengan dunia blog ni pada tahun 2009.


Entry beliau sangat pelbagai, mengenai artis, blogging tips, isu semasa, personal dan yang paling unik mengenai beliau adalah contest. Ada aja contest, mesti beliau masuk dan ianya tak sia-sia. Tengok kat atas tu hadiah handphone samsung corby dan television/astro byond.


Bukan itu saja, tengok ni contest yang beliau menang; barangan adidas, tiket sunway lagoon, ski dan macam-macam lagi. Tapi yang bagusnya bila beliau menang, eyriqazz tak kedekut untuk share dengan bloggers lain dengan menganjurkan contest untuk visitors beliau.

Yang ni adalah hadiah from digi, actually disebabkan contest ni le saya memula buat blog secara aktif dan saya pun menang juga benda alah ni. Kiranya teruja dengan blog beliau yang menyebabkan saya juga minat sama berblogging sehingga le sekarang.

Ni adalah gambar puteri beliau, alisya. So macam-macam ada kat blog beliau. By the way, blog eyriqazz ni sudah mempunyai 900++ followers. memang ramai kan dan pengunjung beliau lebih 500 sehari dan pernah cecah 3,000++.

16 comments:

NAZ said...

rezeki dia mencurah curah bila dia berusaha:)

TcRaiN said...

Teringin nak jadi blogger macam dia. Tapi saya ni jenis malas nak join contest. Selalu rasa tak ada masa...

JMR said...

bro GTO mmg sempoi..mana2 event dia ada..gmbr aku ngn blogger, kebykannya dia ada..byk menang contest..pelik tp benar....

JAI said...

Memang bro eriyqazz mantop..beliaulah pencetus semangat gua untuk berblogging..wahh cantik sehh rumah baru nie bro..

hans said...

pewittt

p/s : thanks pasal info nuff tu

Ken Wooi said...

i regard him as one of the famous bloggers =)

Unknown said...

bro mmg aktif dengan nuff
tu je ery tau =D

ftrhd said...

keunikan Eyriqazz adalah pantun dan lenggok bahasa dalam blog dia..ada style sendri..sebab tu dia boleh jadi blogger contoh.. dapat rasa dari ayat dia tu dia seorang bapa dan kawan yang baik hehe :)

Kaseh NazLieza said...

eryqazz mmg super duper hebat...go go go...

Adziim said...

Blogger yang amal konsep sharing is power.
;)

Solehah said...

wah..tahniah eriqazz

azzey said...

Sharing infoz; Mcm minat je nk follow blog dia..nak ty skit...sorry ye...camne nak tau visitor blog kita dlm sehari....sorry i'm still new in blogging world....

Sharinginfoz said...

azzey: boleh check dalam website nuffnang since u dah ada akaun kat situ or boleh daftar kat www.histats.com dan letak widget dalam blog. pas tu login dalam website histats untuk tengok dengan lebih lanjut mengenai pengunjung....

azzey said...

ok...i will try....tq 4 d info....

Call me, Eyka said...

wahh sgt detail penerangan ttg blog erriqaz :)) sy setuju , blog nye mmg pelbagai .

Matjoe said...

dia sgt rajin berblog