Pages

Saturday, May 1, 2010

Jom Check / Semak Keputusan Masuk Universiti Bagi Lepasan SPM

Bagi pemegang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang telah memohon bagi kemasukan ke institut pengajian tinggi (IPT) / universiti bolehlah menyemak keputusan pada hari ini 1 Mei 2010 mulai pukul 12 tengah hari.

Di samping itu juga, pemohon boleh menghubungi helpline di 03-88835848 atau 03-88835858. Bagi yang ingin check melalui internet bolehlah berbuat demikian di website, http://upu.mohe.gov.my , http://www.jpt.utm.my/ dan http://jpt.uum.edu.my . Bagi yang ingin menggunakan perkhidmatan SMS, bolehlah menaip UPU RESULT (nombor MyKad) dan hantar kepada 15888.

Pemohon yang berjaya dikehendaki untuk mengesahkan penerimaan di dalam masa 7 hari atau sebelum 10 Mei 2010.

So kepada yang memohon, selamat berjaya untuk mendapatkan tempat yang telah anda pilih dan ingatlah ini adalah langkah pertama bagi anda dan timbalah seberapa banyak ilmu dan pengalaman yang anda boleh. Jangan hanya ingat untuk belajar sebab banyak benda lagi yang penting i.e. pergaulan, cara kita berkomunikasi, cara menyelesaikan masalah dan sebagainya.

Sumber: the star

3 comments:

miss nina said...

all the best untuk semua adik2
tak berjaya jgn sedih2 lak
~banyak cara/tempat untuk belajar

Kaseh NazLieza said...

wah...semakin hebat!!!

Fikri Rais said...

Dulu sedey time ni bila check2 x dpt mana2 ipta. Alhamdulillah lps tu dpt unikl. Diploma, degree & skrg dh keja,kawin,sorang anak. Gagal skali x bermakna gagal selamanya.