Pages

Monday, May 17, 2010

Bayaran Balik Cukai Terlebih Bayar / Pembayaran Balik Lebihan Kredit Cukai

Sebelum ini pada 31 Mac 2010, saya ada menerima surat daripada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) mengenai bayaran balik cukai. then memandangkan ianya dah lebih sebulan dari tarikh surat itu, saya pun pada 11 Mei 2010, saya call le diaorang bertanyakan mengenai cukai yang terlebih bayar.

Then diaorang cakap saya punya kes tak ada masalah tapi ianya salah masuk dalam kes-kes yang perlu diaudit, so that nice officer cakap akan ambil tindakan segera, tak sangka lepas tu dapat surat kat atas, tarikhnya sehari selepas saya call.

Secara ringkasnya, dalam masa 14 hari dari surat tersebut iaitu by 26 Mei nanti dapatlah cek. so apa yang boleh saya katakan kat sini, kalau anda rasa lambat call aja diaorang tanya status terkini. itu aja.

9 comments:

Nia said...

oh, macam tu diaorg buat bayaran balik rupanya. saya tak pernah experience lagi..huhu

maslinamansor said...

mak mas pernah terpotong lebih. Dikira2 hampir 5 ribu terlebih.... Kaya mak lepas tue... hehehe

Hazzy Ishak said...

ini sudah bagusss

Anonymous said...

betul..jgn malu² nk call wat follow up... ;)

Adziim said...

Bagus dapat yang cepat buat kerja.

J said...

i sudah dapat balik..tak sangka cepat cek tu sampai..hehe

ck5354 said...

yaloh tahun ini cepat sangat lah, biniku and aku punya dah dapat. memang efiling bagus

azzey said...

ye su r right...mesti lebih advance dlm tindakan... x boleh tunggu & lihat sj..

Aus MeLankoLik said...

betu l , call je ek , mcm kite ingatkan diorg la , hahahak . senang .