Pages

Sunday, July 18, 2010

Sotong Paul Hampir Menemui Ajal?

Sebut aja piala dunia 2010, ramai akan teringatkan si sotong paul. Memang ia sudah menjadi selebriti dan seluruh penduduk dunia tahu mengenai kewujudannya. Thanks kepada media massa yang banyak memperkatakan mengenai octopus ni.

Kalau tak silap umur paul sudah menjangkau 2 tahun lebih dan mengikut kebiasaannya, jangka hayat sotong adalah antara 3 tahun hingga 5 tahun. So maknanya tak lama lagi si legend ni akan mati.

Si paul sudah bersara dari kariernya dan dengar khabar baru-baru ini ia sempat lagi menjalankan tugasnya maybe buat kali terakhir sebelum persaraan iaitu meramal presiden rusia. Macam-macam kan manusia ni.

Ada ramai yang berminat untuk membelinya terutamanya rakyat sepanyol dan zoo kat spain juga mahukan octopus ni dipindahkan ke zoo mereka dan di spain juga ada satu daerah tu mahu bagi kerakyatan kepada sotong piala dunia ini.

Apa-apa pun, itulah serba sedikit mengenai si paul dan piala dunia sudah habis so ramai masih memperkatakan mengenai si paul. Agak-agaknya bila si paul sudah tiada, mesti majlis "pengingatannya" dihadiri oleh ramai orang. Macam-macam dunia sekarang ni.

16 comments:

Dark Half said...

makhluk² yg bleh menilik bese mmg x panjang umo

Latest entry grafik novel gua ~ Aku Pilih Neraka!

noor afzan said...

paul akan jadi legend WC 2010.
Surenya.
Kalau dia matipun mesti kena awet.
simpan kat muzium.

Lagenda said...

si lagend?? nickname mak tuh..Ahakss. a'a..bg mak, piala dunia baru2 nihot dgn kisah si paul je lbh!

diraja22 said...

paul lg.. bakal ahli nujum spain..

Sya Isya said...

wawwi..rasanya kalau dia dah menemui ajalnya, konfirm ramai yang datang ziarah.

eelobor said...

dh ramai yg salah guna, edit gambar si paul ni

Dayung Serian said...

kesian paul...

Cik Ruby said...

hihi~ kena pencen.

p/s : waaaa.. tak faham "kadang2 rasa boring", -_-"
Sila tunjuk ajar. Im newbie.

rammyd said...

wahh.. kalau paul mati mesti jd berita gempar. macam micheal jacksonkan?

ardinihumaira said...

ada sotong terbaru nama cassandra ;)

kak ina kl said...

nanti akak nak beli ..nak buat takoyaki..skrg tak minat nak beli sate kat samsuri dah tak cedaplah..

Miya ✖ said...

paul go paul. okay saya tak minat spain tp saya sokong paul. paul yg enak dimakan dengan sambal tumis. meleleh air liur nihh. :)

Kyuubi_85 said...

memang macam2 la dunia sekarang kan. Rasanya kalau si paul ni tak muncul masa piala dunia, ada kemungkinan tak dia ni dah jadi santapan kat restoran ke rumah ke? :D

ken said...

almost.. almost.. =)

rasp said...

hai ada2 je manusia nie....
leh plak nak bagi kerakyatan tu...

Yatre Hayati said...

hahaha..biar paul mati...heeee~