Pages

Saturday, July 31, 2010

Imam Muda Astro Oasis Final: Imam Muda Asyraf Juara, Imam Muda Hizbur Naib

UPDATE:

IMAM MUDA ASYRAF MENJADI JUARA BAGI PROGRAM IMAM MUDA DAN IMAM MUDA HIZBUR NAIB JOHAN. Alhamdulillah, kerajaan Arab Saudi dengan hati yang mulia telah menganugerahkan biasiswa melanjutkan pengajian di Arab Saudi kepada semua 10 peserta.

Setelah melakukan tugasan di kampung halaman, IM Asyraf telah mendahului IM Hizbur tetapi markah tidak diketahui. Markah keseluruhan adalah 50% bagi tugasan di kampung halaman dan 50% bagi tugasan malam ini.

Imam muda Asyraf bersama isteri, Nurhusna Yusof (pelajar Universiti 0f Malaya UM), 23 tahun, ketika beliau pertama kali bertemu isterinya setelah brminggu-minggu di Imam Muda. Banyak aktiviti dilakukan di kampung beliau di Pulau Pinang. Beliau mengharapkan doa ibu-bapa terus menerus bagi berjaya di dalam kehidupan.

Imam Muda Hizbur bersama isteri, Liliyana Hasanah Yudi, 23 tahun di kampungnya di Baling, Kedah. Beliau telah menyampaikan khutbah di kampungnya dan sebelum ini tak terfikir pun untuk berbuat demikian.

Hadiah (antaranya):

Pertama:
  • Kereta Exora
  • Wang tunai RM20,000
  • Menjadi imam di salah sebuah masjid di Wilayah Persekutuan
  • Pakej pelancongan di Indonesia
  • Menunaikan haji dan umrah
  • Biasiswa melanjutkan pelajaran di Arab Saudi
  • Telefon iphone
  • Komputer apple iMac

Kedua:
  • Wang tunai RM15,000
  • Pakej pelancongan di Indonesia
  • Menunaikan umrah
  • Biasiswa melanjutkan pelajaran di Arab Saudi
  • Telefon iphone
  • Komputer apple iMac




Hari ini, Jumaat @30 Julai 2010 dan malam ini pukul 9 nanti adalah final bagi mereka berdua bagi menentukan siapakah juara imam muda yang pertama kali diadakan. Bagi mengetahui biodata hizbur dan asyraf bolehlah tengok kat sini ya.

So jangan lupa saksikan ya.

16 comments:

amirah said...

ber BW ke sini...: ).. salam ziarah

mcmne pun vote for Asyraf..hehehe

Jard The Great said...

ku takda astro.. uwaaaaaaa!

n.a.j said...

apapun, harapnya kesudahan yg baik for both of them..:)

Ieda Al-Habsyi said...

wajib tgk mlm ni :)

ardinihumaira said...

kedua2nya sama hebat ;)

Wan Perlis said...

terbaik
akademi fantasial bodo

munna said...

lawa betul isteri imam muda 2 org ni

hakimfaridzul said...

cantik isteri dia tuh!

kat kampus la, susah nak follow rancangan ni~

Encik Tikus said...

isterinya kedua-dua calon cantik lah ;D

eelobor said...

minat IM Hizbur tapi tak de rezeki beliau. Tahniah buat IM Asyraf. Semua finalis sama2 hebat belaka

Amir Izzat said...

huhu..amir tak dapat tengok... sebab..xdak astro..huhu

J.M.R said...

TAHNIAH KEPADA PEMENANG..semoga ad sesuatu bl diorg kuar nnt..

HaiDa HiDa said...

tahniah kepada kedua2nya.. rezeki mereka kan.. tpi yg lebih menarik semua dapat biasiswa melanjutkan pengajian.. Alhamdulillah..

saya tak pernah tgk program ni sbb xder astro.. tpi selalu ikuti melalui blog2 dan juga akhbar..

♥Azie♥ said...

wow xtahan tgk adiyah tue

joegrimjow said...

suami baik = isteri comey

relevan said...

Tok Iman muda telah punyai isteri..tak minat lah dia..