Pages

Saturday, July 3, 2010

Keputusan Piala Dunia 2010 Suku Akhir: Argentina 0 vs / lwn Germany 4

Update / Terkini:
  • Minit 2: Thomas Muller menjaringkan gol untuk Jerman
  • Minit 34: Thomas Muller dikenakan kad kuning kerana kekasaran. Beliau tidak dapat bermain pada perlawanan akan datang sekiranya Jerman mara ke separuh akhir
  • Separuh masa pertama telah tamat. Tensionnnya, mana sengatan pemain-pemain Argentina terutamanya Lionel Messi, Gonzalo Higuain dan Carlos Tevez. Tapi tak boleh sangkal kehebatan Germany, entahlah kat mana-mana pun ada, ramai pulak tu
  • Separuh masa kedua bermula
  • Minit 67: Gol dijaringkan oleh Miroslav Klose dengan tendangan kaki kanan
  • Minit 73: Satu lagi gol untuk Germany dijaringkan oleh Arne Friedrich dengan menggunakan kaki kanan hasil bola daripada Bastian Schweinsteiger
  • Minit 88: Satu lagi gol dijaringkan oleh Miroslav Klose
  • Game dah tamat dengan keputusan Germany 4 Argentina 0
____________________________________________________________
Perlawanan suku akhir piala dunia antara Argentina vs Jerman akan berlangsung kejap lagi pada pukul 10.00 malam. Memang perlawanan yang ditunggu-tunggu oleh semua peminat bola sepak. Siapakah yang bakal meneruskan perjuangan ke pusingan separuh akhir?

Argentina
  • Pada pusingan kumpulan B
    • Argentina menang ketiga-tiga perlawanan dengan mengumpul mata penuh 9
    • Menjaringkan 7 gol dan hanya bolos 1 gol
    • Kemenangan terbesar adalah 4-1 melawan Korea Selatan
  • Pada pusingan kedua
    • Menang menentang Mexico dengan jaringan 3 berbalas 1
  • Penjaring terbanyak Gonzalo Higuain dengan 4 gol

Germany
  • Pada pusingan kumpulan D
    • Germany menang 2 perlawanan dan kalah 1 game
    • Menjaringkan 5 gol dan bolos 1 gol
    • Kemenangan terbesar adalah 4-0 ketika menentang Australia
    • Kalah kepada Serbia 0-1
  • Pada pusingan kedua
    • Mengalahkan England dengan 4 berbalas 1
  • Penjaring terbanyak Thomas Muller dengan 3 gol

7 comments:

Mohd Adziim said...

Nak Argentina menang.

Lagenda said...

Mak nak German menang WALAUPUN England kalah..!!hiks..

Anonymous said...

yeeee german menang

Anonymous said...

tapi german plak yang menang.. argentina terduduk. nak wat camner

Dikna said...

yahoooo.....german menang besar...;)

Hairil Rizal said...

Argentina salah percaturan - salah Maradonna. Messi, Higuan dan Teves masih hebat.

Apa-apapun Germany menang besar!
Yahooo!

eelobor said...

aku sokong dua2 pasukan, tapi mmg nak argentina menang. kalah pn x pe, x de lah rasa teruk mcm brazil kalah. hahahhaha