Pages

Friday, July 16, 2010

Komen Rakyat Mengenai Kenaikan Minyak Petrol Diesel Gula dan Gas Memasak 16 Julai 2010

Semalam Kerajaan telah mengumumkan kenaikan harga bagi minyak petrol, diesel, gas memasak (LPG) dan juga gula berkuatkuasa hari ini 16 Julai 2010.

Berikut adalah antara komen mengenai kenaikan harga ini (apa komen anda pula?):
  • Amir Izzat: salam..aduhai..makin bertambahlah beban...huhu

  • Lagenda: pasni kita ramai2 plak, NAIK MINYAK..hanggin tol cenggini! Haaa..ini la yg depa nak bila dok sorok gula tu! 25 sen /per kg, manyak tu!!

  • Nabilah: say 'good' to orang yg naikkan harga sume nie...

  • Touya: benda nie memang tak dapat nak dielak

  • Dikna: asyik naik naik naik jek...sakit la macam ni....

  • Azlina: lepas ni, apa yang naik pulak? Kita tunggu dan lihat saja lah.

  • CikLilyPutih: semua naik tapi gaji tak naik2 plak... aduhai..

  • Ardinihumaira: huhu... sedihnya... minyak naik.. nak kena jalan kaki pasni pos2 barangan :'(

14 comments:

Lagenda said...

isk..sape mak cik puan lagenda tu?? Sokonglah usaha yg kerajaan nak buat tu. Musti dlm news ckp..harga minyak kita still paling murah klu nak dibandingkan dengan negara bla..bla..bla..bla..

faiz said...

minyak ok lagi..pasni harga barang naik gler2..harga minyak turun xpernah pulak harga barang turun..huhu

ejaMaria said...

haih... segala menda nak naik... gaji tak nak pulak naikkan... hampes...

yangbaik said...

apakah ini semua untuk kepentingan rakyat atau untuk aperrr...?

ardinihumaira said...

ngeeehehehe... ado orang wat ayat kesian lah nak jalan kaki pos barang.. sian nyee.. sape la tu.. opsss opsss hehe.. lariii nyorok dalam peti ais :p


p/s: naik naik je manjang.. raya dah nak dekat. sian orang tak berkemampuan kan...

ken said...

yeah naik naik =/

ajjah said...

betul2.. lepas ni kedai, restoren semua pun nak naik harga jugak.. alasannya ialah minyak naik..

tapi gaji masih macam tu jugak

come and check out my tutorial ya

Hazzy Ishak said...

kita kena jugak berkorban sikit utk negara

velasrizal said...

yg peliknye mlm td tv3 siar sikit je psl kenaikan ni.. dia dok hemtam isu pasir xbenti..dh siar dkt seminggu dh isu pasir..


isu pasir ni isu negeri, isu minyak ni isu nasional.sepatotnye isu nasional kena citer lebih sket..


dikriminasi sungguh!!!

JMR said...

komen pak najib: 1Malaysia, susah sama-sama, senang sama2.kalo naik 1ringgit camano?

komen JMR : I love kerajaan 1Malaysia..

appledia said...

Saket..saket

maslinamansor said...

tambang tiket bas naikkkkk....

Nak ikut JMR: i love Malaysia...

lee-za said...

buat budget baru...jgn pi jalan2 selalu sgt...jgn makan luar sgt...terutama kedai mamak le.... for sure teh tarik akan naik rege kan...tp percaya la di Malaysia sekejap je bising paling lama 1 bulan...nanti masuk je ramadhan...seme org sibuk shopping seolah-olah nothing happend... hehehehe so re do your budget planning...

miss nina said...

minyak naik n harga yang lain pun akan naik dah jadi comon issue sekarang ni

cumanya gov perlu ada mekanisme supaya biarlah kenaikan ni menyenangkan rakyat