Pages

Friday, October 1, 2010

Takkan Sampah Dibuang Merata-Rata

Masa lalu di satu kawasan ternampak sampah sarap dibuang di merata tempat. Memang sungguh teruk betul dengan perangai macam ni. Sepatutnya disediakan tong sampah untuk mengelakkan perkara ini berlaku.

Di samping, tidak sedap mata memandang, sampah boleh mendatangkan masalah kesihatan dan maybe penyakit. So pihak berkuasa perlu memainkan peranan begitu juga dengan masyarakat setempat untuk mengelakkan perkara ini berlaku.

14 comments:

DKosongLapan said...

errmmm.....Malaysia..... udah berbuih dahhh...... yang membuang tu pun takde sivik langsung....... bukannye kecik2 anak kite nak bcakap selalu.....

~ ReD ~ said...

siapalaaa manusia yg bijak sgt buang smpah merata2 tu? tengok pun tahu tmpt tu x sesuai jadi tmpt buang smpah..haihhhh


Review Filem Magika : Filem Muzikal Yang Menghiburkan

tieha ismail said...

sgt pantang kalo buang sampah merata-rata....xde sivik langsung...

mamasue said...

mcm karam singh walia lah...!

AngahSayang2314 said...

betul tue pihat berkuasa perlu ambil tindakkan sewajarnya

amirah said...

syuhhh...syuhhh..tikus tikus..takottt

e.l.i.s.s.m.i.e said...

yang ni tahan lagi.ni ada tempat yg terang2 tulis, jgn buang sampah disini pun ada orang kurang sivik buang jugak!! haihhhhhhhh

Pjaz a.k.a kud0o said...

memeang kurang sivik sungguh..
ape la nak jd skrg ni,
smlm pjaz naik lift pun ada jugak manusia buang samoah dalam tu..huhu

sahromnasrudin said...

salam..depa tak balajaq moral ka????

Kaseh NazLieza said...

hmm..ni semua kje nk senang jer..langsung xfkr akibat...

the bert said...

pengguna patut disalahkan..ade ke patut buang sampah kt simpang jalan..

darkbatman said...

kat area umah ak lgla.. tempat mcm pdg dijadikan buang sampah.hr 2 bile terbakar ingat dh serik tp x jgk..

ardinihumaira said...

isk.. apa la diorang ni... tak sian kat orang perbandaran ke. hu

relevan said...

Sampah tercicir dari lori pengangkut ( kompaktor ) agak eh..