Pages

Thursday, October 21, 2010

Misteri Kehilangan Rozaliya Mat Lazim Terjawab

Masih ingat lagi tak entry saya "Bakal pengantin hilang: Rozaliya Mat Lazim 'abang datang cepat, saya takut'"? Kiranya isu ni diperkatakan oleh ramai orang di Malaysia dimana Rozaliya dilapor hilang @diculik dan dia akan melangsungkan perkahwinan pada 12 November 2010 nanti.

Ada juga spekulasi yang mengatakan Rozaliya Mat Lazim "disorok" oleh tunangnya dan tunangnya, Mohd. Helmi Mohd. Nor menafikan dan membuat laporan polis.

INILAH CERITA SEBENAR. Rozaliya lari kerana enggan kahwin, itulah tajuk kosmo hari ini di muka hadapan. Memang ada orang sanggup reka cerita elak kahwin, Dia sebenarnya lari ke Kuala Lumpur dan bekerja di kedai serbaneka, Bukit Bintang, Kuala Lumpur.

Senang cerita, memang Rozaliya tidak suka pada tunangnya dan tak mahu kahwin dan mereka-reka cerita. Hmmm, macam-macam orang buatkan. Nampaknya kita semua tertipu. Harap selepas ini, Rozaliya dan Helmi dapat meneruskan hidup masing-masing dengan cara yang baik.

27 comments:

Kaseh NazLieza said...

hmm..mcm2 betol dengan dunia sekarang ni..

toyolkiut said...

oo..
gitu ke?
klau btul cmtu apa nk d kata..
tp..
cmne dngn kluarga dua2 pihak ye..

sahromnasrudin said...

baik ckp bunian larikan dia..kan senang huhuhuhu

addy saufi said...

sayangnyeerr muke lawo tp penipu...adoyaiii trtipu smua org..tk nk ckp bek2 ngn famili sng citer ye tak..

DKosongLapan said...

mahap le...... udah le kite ghiso kan die...kite means famili die ye....hehehe..... die bulih pulak buat2 ceghite.....kalo dah tak suke...kabo jee....sempat lagi niii

Cik Ruby said...

Nak glemer ekspress kot ? hihih.

rasp said...

isk isk isk...tertipah tertipu :)

AngahSayang2314 said...

macam2 sekarang nie kan??? fuhhhh

e.l.i.s.s.m.i.e said...

siap reka cerita tu yang tak tahan.dugaan bertunang agaknya.kalo tak nak, ckp elok2..

sw33tdarling.com said...

panjang akal betul budak pompuan ni.. sesetengah orang, tak berani nak buat alasan taknak kawen sampai mcm tu sekali...

kalau orang dulu2, protes nyorok dalam bilik tak kuar2....

Joy said...

knp tak berterus terang yea..kang lg mudah ;)

miss nina said...

kisah sebegini jadikan pengajaran

azzey said...

Sharinginfoz: dia may be tgh confused & tension masa tu......

relevan said...

Kan dah jumpa semula..susah payah keluarga dan polis cari..akhirnya duk kat Bukit Bintang..

Anne said...

kenapa tak terus terang je kan. Ni buat parents risau jer....

Ika Razak said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

lepas ni akan timbul kes saman meyaman malu dr pihak lelaki..dunia dunia,apa nk jadi ni.

Luqman Al- Hakim Bin Foaad said...

Assalam.
Wawah.
Trok nye.
Xnk ckp jela elok2.
Xde wat satu msia risau.

zailamohamad said...

apa nak jadi dengan dunia sekarang ni..nanti kalau dia betul2 hilang orang dah tak layan dah nanti

nadey said...

buat malu je....tu la reka cite lagi!

siti murni said...

sepatutnya..bila dah tak nak..buat lah dengan cara baik. kan dah kecoh satu malaysia..:(

HaiDa HiDa said...

macam2 la kan..
bnda2 mcm ni wat susah pihak2 tertentu je..
pastu diri sndiri n kuarga gak yg malu..

ardinihumaira said...

walaupun masih muda tapi beliau tak seharusnya sampai larikan diri. dulu dia juga nak kawen, sekarang, tak nak kawen nak lepaas tangan. tak boleh cemtu... sian pihak laki. taknak, bincang la dengan orang tua. ni dekat nak sampai tarikh baru wat keputusan. itulah pentingnya istikharah sebelum buat pilihan...

akuzle said...

hmmm.... so masih relevankah lagi kiter membaca akhbar sekarang?? tp akak x salahkan Rozaliya pon, salahkan sesaper yg suh dier bertunang ngan dak jantan tuhlaaa... per2 hal pon, akak rasa lega si gurl neh tader per2.... so gurls yg dok Kontan jgn takot2 nk jln2 sensorg kt Mydin yea? ehehehehhe....

ProfHariz said...

Ya Allah penanya orang betullah :(

Lepixie said...

haha lawak la semalam bc kosmo pasal citer ni..kesian lak kat tunang dia, mesti malu.. tapi kat rozaliya pun kesian gak, dia takut nak ckp tanak kawin kot.. ^^"

relevan said...

Nak bagi tau dia..lain kali jangan susahkan mak bapak lagi..