Pages

Monday, November 8, 2010

Arsenal 0-1 Newcastle: Liga Perdana Inggeris

Ringkasan Arsenal vs Newcastle:
  • 94": Keputusan muktamad Arsenal 0-1 Newcastle

  • 92": Pemain Arsenal, Koscielny, dikenakan kad merah

  • 90": 4 minit masa tambahan

  • 57": Persie dimasukkan bagi menggantikan Chamakh

  • 55": Arshavin dimasukkan bagi menggantikan Nasri

  • Permainan separuh masa kedua dimulakan

  • Separuh masa pertama tamat

  • 44": Tandukan cantik daripada Carroll membuahkan hasil buat Newcastle. Kedudukan Arsenal 0-1 Newcastle

  • 39": Hantaran cantik oleh Fabregas disempurnakan dengan baik oleh Nasri tetapi berjaya ditepis dengan cemerlang oleh Krul. So far 7 tendangan sudut dan 6 percubaan tepat Arsenal tetapi tidak membuahkan hasil yang diingini

  • 34": Nasri nampaknya mengalami kecederaan dan Arshavin mula memanaskan badan dan kemungkinan terdapat pertukaran

  • Setelah 30 minit, nampaknya Arsenal tidak mendapat rentak yang sebenar walaupun team kali ini kelihatan sangat kuat

  • 22": Clichy (Arsenal) dikenakan kad kuning akibat tackle dari belakang ke atas Gutierrez

  • Tiada cubaan-cubaan bahaya setelah 15 minit permainan melainkan tendangan percuma oleh Fabregas (Arsenal) terkena kepala pemain Newcastle dan berjaya diteis keluar oleh Krul

  • Selepas 10 minit permainaan penguasaan adalah Arsenal 37% Newcstle 63%

  • Perlawanan baru sahaja dimulakan pada pukul 9.30 malam (waktu Malaysia)
Arsenal:
Fabianski, Sagna, Koscielny, Squillaci, Clichy, Song, Wilshere, Fabregas, Walcott, Chamakh, Nasri
Subs: Szczesny, Rosicky, van Persie, Djourou, Arshavin, Eboue, Bendtner

Newcastle:
Krul, Simpson, Coloccini, Williamson, Jose Enrique, Barton, Tiote, Nolan, Gutierrez, Carroll, Ameobi
Subs: Soderberg, Campbell, Routledge, Lovenkrands, Smith, Steven Taylor, Ranger

Note: lineup (diambil from telegraph.co.uk)

9 comments:

LiFe KaMi said...

ish duk asik buat post blog terbaru lupa plak arsenal tgh main..thanks bro..nak gi tgk ni.huhu

n@m@n said...

liverpool 2 chelsea 0..eh

Mata Hati said...

yes yes...arsenal dan chelsea kalah.. kembali rapat kedudukan 3 teratas

eelobor said...

nape ntah dari dulu tak minat sgt EPL nih. Cuma minat world cup & malaysia cup. EPL cuma tengok2 gitu jer, tp x de tahap addict

sahromnasrudin said...

2 team feveret aku menang mlm td..liverpool dgn AC Milan..skrg tgh tunggu Milan Derby plak..salam bro..sesekali tulis la pasal Serie A plak...

relevan said...

Tewas juga Arsenal..alahai..

Encik Tikus said...

aiseh~ arsenal kalah pulak

fndrocka said...

Celah mana newcastle bileh jd power ntah

Sharinginfoz said...

mata hati: frust juga arsenal kalah, nasib baik chelsea pun kalah

sahromnasrudin: hmmmm teringin juga nak tahu mengenai serie A tapi entahlah

relevan, encik tikus & fndrocka: pelik betul arsenal walhal team semalam memang kuat, kena lebih consistent nanti kalau nak jadi juara kalau tak dapat champions league pun tak apa