Pages

Friday, December 24, 2010

Jom Bayar Zakat

Tahun 2010 sudah nak sampai ke penghujung dan dalam beberapa hari lagi tibalah tahun 2011. So apa kata kita sama-sama bayar zakat untuk membersihkan harta kita dan semoga mendapat keberkatan.

Boleh buat potongan bulanan, senang le sikit daripada bayar sekaligus dan satu lagi ianya akan diambil kira bila buat potongan cukai berjadual (PCB). Rasanya borang ni boleh didapati kat Jabatan Pengurusan Sumber Manusia kat kebanyakkan tempat kita bekerja.

Untuk mengetahui macam mana nak kira zakat dan juga syarat-syarat wajib zakat boleh rujuk "Jom Kira Zakat Pendapatan (Kalkulator)"

18 comments:

sahromnasrudin said...

sy buat potongan gaji je..senang..tak yah nak fikir2 lg huhuhuhh

Suliana said...

saya pun berniat nak byr zakat tahun depan :-) ptong gaji. dah 5 tahun kerja, x pernah byr zakat. :-(

e.l.i.s.s.m.i.e said...

terima kasih kerana mengingatkan...

fyna said...

jom!!~

eelobor said...

bagus, kira cuci la sket harta yang dapat dari hasil gaji. berkat tuh bro...

noor said...

bleh tolak income tax

akuanakpahang said...

Salam, bagus... satu amalan yang baik "zakat membawa berkat" Entri Terbaru "Jom Berlajar Bahasa Jepun!"

Azman Roslan said...

penganggur macam aku kena bayar zakat tak?

Lagenda said...

buat potong dr gaji setiap bulan lbh mudah kan..

velasrizal said...

byr sekaligus lagi senang..xyah nk pk dh lps tu

fairus said...

Insyaallah.. Tahun lepas aku bayar tipa2 bulan via maybank2u. Tahun bayar setahun terus..

Cik Kamoo said...

salam…iklan sebentar

Siaran langsung Piala Suzuki AFF di Dataran Putrajaya

http://secretwordfromheart.blogspot.com/2010/12/aff-suzuki-cup-2010-tayangan-di-dataran.html

relevan said...

Jom bayar..

ardinihumaira said...

selamat berzakat!
;)

aye-na said...

bagus2..byr zakat n sedekah tu la yg akn wat pndptn kita lbh berkat..jom sedekah2..

maslinamansor said...

selamat mengerjakan zakat...

amirah said...

kalau potong gaji senang kan..tapi jgn lupa bayar zakat pada semua yg perlu dizakat bila dah ckup haul

azzey said...

Sharinginfoz: Saya bayar zakat melalui potongan gaji every month