Pages

Saturday, December 25, 2010

Skuad Malaysia: Final Malaysia vs Indonesia Piala Suzuki AFF 2010

KEPUTUSAN TERKINI LIVE (FINAL KEDUA: PIALA SUZUKI AFF 2010)

KEPUTUSAN TERKINI LIVE MALAYSIA VS INDONESIA (FINAL PIALA SUZUKI AFF 2010)

Ni ambil from the star mengenai barisan kemungkinan yang akan diturunkan pada perlawanan akhir @final Malaysia vs Indonesia pada hari Ahad, 26 Disember 2010 pada pukul 8.00 malam di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Memang penjaga gol, Khairul Fahmi patut dikekalkan dengan mempunyai rekod yang sangat baik dengan hanya bolos satu gol sepanjang kempen Piala Suzuki AFF 2010. Memang sungguh pantas dan berupaya menjaga gawang Malaysia dengan baik dengan sokongan pemain-pemain pertahanan.

Pemain-pemain pertahanan bahagian tengah iaitu Mohd Muslim dan Mohd Fadhli dapat mengekang kemaraan pemain Indonesia terutamanya Gonzales dan Irfan. Sayap pertahan juga penting.

Pemain tengah suka sangat dengan Kunalan yang bijak menghantar bola dan juga dengan sikap yang rajin. Safiq Rahim sebagai kapten pasukan banyak membantu Malaysia tetapi kadang-kadang sikap yang panas baran boleh memberi kesan yang tidak berapa baik kepada pasukan tetapi overall menjalankan tugas dengan baik. Amar Rohidan dan Amirulhadi akan memberi sokongan kepada penyerang dan juga bertindak memberi tekanan kepada Indonesia.

Pemain serangan Norshahrul Idlan dan Mohd Safee adalah gandingan yang baik. Shahrul tidak hanya berperanan menjaringkan gol sahaja malah mempunyai semangat berpasukan yang sangat tinggi dengan hantaran yang tepat kepada rakan pasukan dan membantu mereka menjaringkan gol. Manakala Safee pula tidak menghampakan peminat Malaysia setelah menjaringkan dua gol menentang Vietnam semasa separuh akhir setelah mendapat hantaran daripada Safiq.

So kita nantikan perlawanan akhir @final Malaysia vs Indonesia nanti.

9 comments:

hans said...

den pun baru update entry pasal nih
hehehehe

P/S : Final Piala Suzuki AFF 2010 : Malaysia Vs Indonesia....Siapa Menang?

ENCIK TIKUS said...

malaysia mesti menang wooo, harap harap laa =)

Anonymous said...

all the best utk Malaysia..dapat 3-0 pon ok gak...bekalan selesa g kat indon

PENTING:Pintu Masuk dan Tempat Letak Kereta Untuk Penyokong Malaysia & Indonesia

velasrizal said...

rasanyanya kunalan main wing. amar rohidan main defensive midfielder

apdm said...

salam


cerita bola disini :)

Imran@Copenhagen said...

Malaysia Boleh!!

MIMIE AIZA said...

mereka kene menang jugak. heeee

Relevan said...

Malaysia pasti boleh \o/

Anonymous said...

Aku happy a Malaysia menang 3 - 0 kan. Tp kesian gak nnt pasal dek org, skuad kta pressure nk hadap Indonesia. Xpasal2 hmmm :/ Hrp2 diorang ada semangat tinggi. Kalah atau menang, itu rezeki Allah nk bg selepas berusaha.