Pages

Friday, December 10, 2010

Ragut RM10 Tapi Kena Penjara 4 Tahun

Itulah nasib yang menimpa seorang penjual ikan apabila meragut seorang pelajar perempuan. Memang tak berbaloi langsung, bila ragut tengok dalam beg ada RM10 aja tapi kena pula hukuman penjara selama 4 tahun. Itulah laporan kosmo.

Memang kes ragut sekarang semakin banyak dan tindakan or hukuman yang setimpa perlu bagi mengurangkan kes-kes macam ni. Harap mereka akan mengambil iktibar. Rasanya bukan masalah kemiskinan yang menyebabkan gejala ini berlaku maybe disebabkan sifat nak "mewah" dan pemikiran yang tidak berapa "waras", i.e. membezakan yang baik dan buruk.

Apa-apa pun, di harap agar masyarakat dan pihak berkuasa dapat mengambil tindakan yang lebih proaktif bagi menangani perkara ini.

15 comments:

amirah said...

pengajaran kan.kalo nak buat jahat tu kenala fikir berjuta2 kali dulu ye

eelobor said...

simpati...sudah lah tak dapat menikmati hasil ragut, malah kena cekup dan penjara lagi 4 tahun. malah baru jer dapat anak kecik. masalah di bebankan pada isteri untuk menanggung beban. fikir dulu sebelum melakukan sesuatu.

velasrizal said...

memang tak berbaloi.. tp pdn muka dia

liyana said...

la... kesian pulak.. sungguh x berbaloi~

YanaMIB said...

ragut student lak tu..apa la..mmg setimpal sgt hukuman tu wpun rm10 je dia dpt..=_=

hans said...

ku tgok Kosmo tadi bro
satu halaman ada 2 kes jenayah
kes ragut nih RM10 kena penjara 4 tahun
satu lagi kes pasal kes cabul..3 kali dia didakwa mencabul tapi penjara 9 bulan jer kut...
haih..ku rasa patut cabul tu kena penjara lagi banyak...
macam2 hal

P/S : Blog Gua Kena Tegur Oleh Blogger! Gua Cuak!

sahromnasrudin said...

ciputnya huhuhuh

rasp said...

menyesal tak ke sudah le tu....

Ieda Al-Habsyi said...

adoii...mcm ni punya olang pon ada..

AngahSayang2314 said...

tue la gi cari penyakitttt sapa suruhhh

maslinamansor said...

dah terdesak sangat la tue.

Firdaus said...

Tulah, buat lg kije x berpekdah dan menyusahkan org..terimalah balasannya..

Chutra Padi said...

Kadang-kadang ada yang meragut untuk suka-suka. Kalau dapat RM10 pun lepas gak minyak moto. Macam-macam perangai.

relevan said...

Hambik kau..RM10 saja tu..

azzey said...

Sharinginfoz; RM10 punya penangan kannnn.....