Pages

Thursday, December 2, 2010

Jumlah Kutipan Terkini @Terbaru Filem 2 Alam: RM350,000

Terkini sehingga 30 November 2010, jumlah kutipan filem 2 Alam adalah sebanyak RM350,000. Mengikut Skim Wajib Tayang, pawangan hendaklah menayangkan filem tempatan selama 14 hari berturut-turut, maknanya hari pertama tayangan filem 2 Alam adalah pada 18 November 2010 dan hari terakhir tayangan wajib adalah 1 Disember 2010 (semalam).

Patut pun tengok dalam suratkhabar dah tiada cerita 2 Alam dalam iklan panggung wayang. By the way figure RM350,000 tu sehingga 30 November, so jumlah sebenar i.e. sehingga 1 Dec akan diketahui maybe minggu depan.

Kalau tak silap sebelum ini dalam akhbar Kosmo, sasaran bagi filem ini adalah RM40 juta so let saya jumlah yang berjaya dipungut adalah RM400,000 dan kos produksi (yang ni tak sure termasuk dengan iklan ke tak) adalah RM1.51 juta so kerugian adalah sebanyak RM1.11 juta.

Kalau kita bahagikan jumlah kutipan dengan sasaran, i.e. RM400,000 / RM40 juta ianya sebanyak 1%. So ianya adalah 99% tersasar. Apa-apa pun, semoga ini boleh dijadikan tauladan kepada semua.

27 comments:

hans said...

sikit betul jumlahnya!

P/S : Baru Cadang Nak Jadikan Wayang Tu Macam Rumah Sendiri Tadi

Kuman Chaos said...

more hype tak semestinya can sell...
kuman "Panavia Tornado tengah Priming.." Entry

velasrizal said...

dah malu xnk dh iklankn kt kosmo hahahah

nur said...

loh.. ingat ke dapatle 40juta

tag oleh cik mat gebu

ProfHariz said...

Xpe2 semoga DDR dapat mengambil pelajaran :)

http://profhariz.com

RedBoys said...

sangat jauh tersasar.
moga semua enerbit mengambil iktibar.

entry latest : How To Break Password Behind The Stars

maslinamansor said...

nanti leh la tayang kat TV masa raya... hehehe

selalunya kalau filem tak berapa menjadi, cepat jer depa tayang kat tv

amirah said...

kesiannya.lain kali jgn terlalu tinggi takut terjatuh

hazman aka species1980 said...

hurmmm.... agak2nya apa la dr rozmey nak komen pasal kutipan filem dia tue....

Matjoe said...

hahaa,

eart dirt pasni dr rozmey

eelobor said...

hehehe, tak terjejas lagi kut duit dia kat dalam bank

hans said...

dr rozmey dah nangis dah sekarang

P/S : Review Filem Ngangkung & Berapa Kutipan Filem 2 Alam? RM39.9 Juta Kah?

eiela said...

lepas nih kena fikir betul-betul la kalau nak buat filem. kalau tak rugi je.

Latest Entri :
Ya Allah Masaku Dah Tiba

Boloque said...

x balik modal sikit habuk pon...jual jus mate sudah la ddr

TERBARU: (Gambar) Proton lancar Proton Tuah selepas Proton Inspira

arebue said...

x rasa nk tgok pun cite nie.

Anonymous said...

Aku tak paham kenapa orang kutuk sangat dengan filem ni, bagi aku filem ni tak lah teruk sangat dan tak lah macam sampah.. banyak lagi filem yang macam sampah kat wayang tuh tapi orang masih nak tengok juga.... sebagai orang baru dalam penerbitan filem... filem ni dah dikira berjaya bagi penerbitnya... soal orang suka tak suka tu... terpulang pada individu sbb masing mempunyai citarasa tersendiri... ada orang suka tgk filem seram... ada suka tgk filem komedi dan ada orang suka tgk filem cinta dan dll.. itu citarasa masing2... bagi yang tak suka... janganlah tgk dan tak baik lak kutuk... kalau nak bagi komen tu, bolehlah tapi kalau dah mengutuk dan menghina tuh sangatlah tak elok... lebih2 lagi orang yang membuat filem tu bangsa sendiri... ibarat kita meludah ke langit terkena muka sendiri.. kitapun bukannya bagus sangat... masing2 ada kekurangan sendiri... lebih baik kita tgk apa kekurangan diri dan memebetulkannya dari sibuk mencari keburukan orang dengan tujuan untuk menghina dan menjatuhkan maruah orang.. bukan ke kita orang islam...sedangkan islam amat melarang kita berbuat demikian....

akuorgkmpng said...

aku x kutuk filem dia.. tapi aku hnya x suka cra dia promosi filem dia.. dh org baru tu, bt la cra org baru.. dia ingt senang nk capai target yg dia idamkn?? kalu dia dh terkenal mcm pmbuat filem yg lain2.. ok la,nk promote lbih2.. sbb org rmai dh knai sapa depa tu.. klu filem yg dulunya best, msti org akn nk tgok lgi filem yg bakal mnjelma plak.. malas la nk komen pnjng2..

alexa yussida said...

tak paham pape sal isu ni sbb moscow tak tayang cite mlayu huhu
..tapi pndpt cik anon macam sgt optimis^^

bagila support kat org kita tp org kita tu pon jgnlah terlalu mndabik dada:)

sahromnasrudin said...

as salam ziarah..baru tahu pasal film nie

ardinihumaira said...

opss terbaca komen anon.. betul juga katanya..

Tn.Punya said...

kata 40J.. tak capai sasaran ni.. kesian dr. tu

PinQib said...

cakap besar buruk padahnyer.. haha

Baby untuk dibeli!
Kita dan BABI!

relevan said...

40 juta..heh heh!

Anonymous said...

kalau filem Datuk Yusof Haslam @Aziz M. Osman @ Razak Mohaidin @ Afdlin Shauqi ke..boleh la cecah 40 juta..angan2 mat jenin usahawan ubat kurus..
buat nak kutuk ,tapi inilah realiti...

azzey said...

Sharinginfoz; nak wat camne......dh itu je yg dpt kannnnnn..

amry said...

TARGET TAK BERAGAK...

Anonymous said...

bole bla dr rozmy.. filem sampah.. merong lagi bagus