Pages

Saturday, June 26, 2010

Jenis-Jenis Entry

Macam-macam entry orang tulis kat blog kan. Satu aja tujuan untuk menarik trafik. Bagi saya belasah aja, campur-campur. Dan tulis aja apa yang kita nak tulis, selagi ianya tak menyakitkan hati orang.

Nak tahu apa yang orang tulis jom layan:
  • Kisah peribadi, tak kisah le apa yang ditulis janji berkaitan dengan tuan rumah le, pi pasar ke, tension ngan exam ke, baru bangun tidur ke, sakit kaki ke, baru cat rumah ke, selipar putus le dan macam-macam lagi. Entry ni mudah sebab apa yang berlaku pada kita tulis aja tapi adakah ianya boleh memberikan hits yang tinggi?? kalau yang jenis ni saya suka baca kat icee-yah

  • Mengenai masakan, yang ni tokeynya ialah kakinakl. resepi memang banyak anda pilih le. sama ada anda review makanan di tempat yang anda beli or makan, mesti letak gambar kalau tak macam mana orang nak bayangkan. entry jenis ni saya rasa sesuai untuk dipublish pada pukul 12 tengah hari sebab mesti ramai yang lapar menunggu lunch.

  • Sukan. Sekarang ni sangat hot, yalah world cup. bukan hanya lelaki pompuan pun join sama. tak kisahlah nak bagi minit by minit update on piala dunia 2010 ataupun nak bagi keputusan akhir ataupun nak letak bintang kegemaran or jersi. nak tahu pasal jersi melawat le kat akudansesuatuz. memang macam-macam jersi ada kat situ.

  • Hiburan. Hmmmmm, akademi fantasia dah habis, tapi banyak benda lagi kita boleh update, mengenai citer ke, cinema, rancangan apa-apa yang menarik di tv ke, mengenai artis ke, sama ada gossip dan banyak lagi le. blog yang hiburan siapa lagi kalau tak beautifulnara.

  • Info-sharing berbentuk ekonomi dan duit, yang ni mengenai apa-apa yang boleh dikongsi. sebagai contoh, isu semasa, kenaikan harga minyak, bajet, rmk10. yang ni tanyalah matjoe dia memang pakar dalam bidang ni.
Actually banyak lagi tapi cukuplah setakat ni, nanti anda tambah ya. kan sharing is power. satu lagi entry yang macam mana anda suka?

14 comments:

velasrizal said...

hmm asalkan berinfomasi tak kesah lah kategory apa entry diorg tu..

eelobor said...

suka baca dari blog ke blog...

Relevan said...

Asal elok tulisan dan sedap dibaca kira ok apa juga entry..juga dipenuhi dengan info info..

Lagenda said...

Arrrrghhh!!! mak baru je setting auto publish n3 yg lebih kurang gini kluar esok!! lbh kurang tp x sama la dia punyer tajuk..x pe kan? kebetulan..kebetulan..sumpah mak x tiru!

has jan (ummi) said...

di ANJUNGUMMI...N3 nya sempoiii..sesuai dgn slogan "SEMBANG SEMPOI"...seme cite ..yg terfikir - mana ada org sembang satu topic seumur idup kan..so itu lah sembang sempoi @ anjung-ummi

Amir Izzat said...

salam,
haha..aku plak..hentam saja... semuanya..bak kata pakcik astro dulu.. macam-macam adaaa.... kih3

|| NaFiRaa || said...

ai baca sume n3 yang ai berkenan.. x kesah jenis ape.. janji menarik.. muehehe

[z@ck] said...

tulis pasal personal lagi senang nk update kot..belasah ja guna ayat berterabur pun tak pa.ahahaha

Jard The Great said...

aku nyer lak? hehee

ezdevon said...

besh kat sni,,,mudah nk bace,,,nice,,,heheh,,,,menapak ke blog sy klu free,,,

En. Epai said...

entri ikut suka hati...

icee-yah said...

yeke..tq sharinginfozsuke bacemine yg merapu-rapu nih..hehehe

nairaariaa said...

asalkan cite dorang besss...layan jerr...

azzey said...

Sker yang enjoy bila bc....penyampaian x meleret2 dan ada unsur humor.....yg ada pengajaran pun bagus gak.....