Pages

Wednesday, June 23, 2010

Susah Juga Nak Dapatkan Gula

Hari tu nak cari gula memang susah betul, pi dua buah kedai, diaorang cakap semuanya dah habis. Apa citer ni? Mesti harga nak naik baru ada. Entah apa-apa kan.

Pas tu pi le kat Uda Ocean (UO) jumpa le ngan gula tapi maksimum boleh beli 2 paket aja. No problem le, bukannya nak beli banyak2 pun, tengok tu gula tak banyak sangat.

16 comments:

ejaMaria said...

kat Giant pun sama, bole beli 2 kilo shj limit...

kak ina kl said...

salam...kena beli walaupun dapat 2 kg ajer sebab nanti nak raya nak buat biskut raya untuk jualan ..buat pun untuk saudara mara ajer..tak rajin nak jual banyak-banyak.

lagenda said...

a'a..setuju! masa ni kena beli skt2 sbb kan dah dekat nak pose n raya..nak pakai gula manyak nnt! Apa kata, g sekeluarga, anak2 amik 2pkt/seorang, mak 2, pak 2, then pegi tiap2 ari..hahaha...manyak...manyak..

maslinamansor said...

Gula penting kalau ada hari2 perayaan...

Nuraini S said...

Wah , gula kilang mak aini :)

mak selalu bising bila keluar berita pasal kurang gula nie , ntah kat mana silapnyaa .

azzey said...

Sharinginfoz: Mmg ada dgr cite susah nak dpt gula & harga gula dah naik....tp x pnh mengalami lg....coz kat umah jarang2 buat air yang bergula...

e.l.i.s.s.m.i.e said...

hr tu balik kampung kt trg, mertua bagi gula buat balik..hehehehe

♥Azie♥ said...

bro saya dah seminggu cari gula semua.umah saya tak de gula.Cari kat supermarket pun tak de.Hairan saya.huhuhuhu..betul kata bro kena beli sikit2 simpan

Dayung Serian said...

nasib baik kami lakibini tak sangat amik gula...kalau milo tak yah bubuh gula,kopi pun bubuh sikit jer.

JMR said...

mst diorg sorok gula tu..nak untung lebih je tao.!!

Yatre Hayati said...

atleast boleh la beli 2 kg. ada certain tempat beli bape ringgit baru dapat beli gula. haih

lydzar said...

kami pon, beli 2 peket gula tahan 3-4bulan huhu

miss nina said...

krisis gula ni kadang2 macam tak konsisten (tak semua tempat ada masalah ni)..dan kadang2 macam musim pun ada

alhamdulillah, di kulai saya tak berdepan dengan masalah kekurangan gula

kasihan pada yang ada masalah ni.

Penulis Seni said...

sapa yg kencing manis, untung la xgaduh nk cari gula..klu nak senang dr krisis gula, doa minta kena kcing mnis..xpyh cri gula lg..(^_^)
tp org yg wt bisnes kek & kuih raya..gula ni pnting..

DuniakuAbstrak said...

susah sangat lepasni kena beli mesin proses gula..buat gula sendiri je la..haha

PinQib said...

hehe.. kelantan yang memang tahap manis melampau pun macam xdak pulak benda camni