Pages

Wednesday, April 6, 2011

Jom Beli Saham Bank Rakyat April 2011

Update:

Ingat tak entry saya yang lepas mengenai "Bank Rakyat Buka Saham Baru RM1 Bilion pada 2011"? Saya rasa ramai yang tahu Bank Rakyat so far memberi pulangan yang sangat baik @15% dividen setahun kepada ahli Bank Rakyat. Guess what, Bank Rakyat telah membuka kembali saham Bank Rakyat untuk menjadi anggota baru dan tambahan saham kepada anggota dan juga pelanggan-pelanggan Bank Rakyat.


Anyway jumlah yang dibenarkan adalah sebanyak RM500 sahaja. Di samping itu, bayaran RM5 bagi tujuan pendaftaran. kalau tak ada akaun bank, boleh buka dan kalau tak silap minimum RM20.

Pelanggan perlu hadir sendiri ke cawangan Bank Rakyat untuk mengisi borang yang telah disediakan dan pembayaran dibuat terus ke cawangan secara tunai. Jangan lupa bawa salinan kad pengenalan dan juga kad pengenalan yang asal.

Antara syarat-syarat untuk apply saham Bank Rakyat yang telah dibuka awal bulan April adalah ANTARANYA:
  • Berumur 18 tahun ke atas
  • Bumiputera beragama Islam dan bukan Islam
  • Bukan Bumiputera beragama Islam
  • Tidak muflis
Untuk maklumat lanjut, hubungi tele-Rakyat di talian 1-300-88-12265 or facebook @Bank Rakyat. Good luck semua (termasuk saya), semoga saham Bank Rakyat masih belum habis lagi esok. Kalau dapat nanti saya akan cerita dengan lebih lanjut.

Anyway boleh baca pengalaman myvitrd dan sekadaruntukberkongsi (temankan parents) membeli saham Bank Rakyat hari ini.





28 comments:

faiz said...

beli jgn xbeli..

mamawana said...

Yehaaaa....Tq Tq for the info. Jom melabur.

Farra Da Smiley said...

Jom jom
Sukeee

ZaridaIshak said...

betul ke boleh tambah esok neh?kalao boleh malam ni jugak nak pi tambah saham... takut esok dah penuh pulak...

ardinihumaira said...

dni tak sempat pegi. uu sedihnya

~aSHa~ said...

sy mmg tgu info dari sharinginfoz...thanx...smlm dah tau..tapi tak lengkap...sy backlink ke sini ye...tq

hazman aka species1980 said...

kena pegi kaunter cepat2x nie.....adesss

amirah said...

harap2nya ada lagi

Ir. Jamal said...

al-faqir dah berjaya beli semalam..setelah menunggu lebih kurang 4 jam..anda bila lagi..


AL-FAQIR BERJAYA BELI SAHAM BANK RAKYAT

Anonymous said...

nice..saya pun baru beli..hihihi..

Unknown said...

wah..suma org sibuk2 beli ni.. masih ada lagi ka?

dinsblog.com said...

jom beli saham bank rakyat cepat..sementara stok masih ada.

Anonymous said...

Saya dah dapatkan nya..anda bila lagi..?

Unknown said...

Kita mesti pilih hehehehehe

Zalina Hassan Zamri said...

mohon share

pyan said...

isnin bru nk p beli..hrp2 ada lg..

Yusri said...

salam..nak tanya...

ada lagi ke saham bank rakyat tue..

Sharinginfoz said...

yusri: kalau tak silap masih ada lagi, nak tahu lanjut boleh call nombor kat atas

menu said...

mana2 bank rakyat semua panjang gileee

aqil said...

sy nak jual saham saya

amin said...

aqil nak jual ke?saya nak beli kat akil tambah kat akaun saya

sila hubungi saya di amin@angkasa.gov.my

terer Saham said...

Susah nak dapat saham bank rakyat, asik abis je.
Anyway. Terima kasih. Website saya pun pasal saham, still in progress http://www.saham.my

sufian said...

salam tumpang tanya... bila rasanya bank rakyat akan agihkan dividen nya... contoh asb akan agihkan dividen pada by the first day of January for every year.. my question is when do bank rakyak will distribute their dividen ?? plz help me

mj said...

saham bank rakyat tu sama ke dgn pelaburan qiradh..x faham sgt lh

Sharinginfoz said...

mj: qiradh tu macam fixed deposit manakala saham tu kita adalah salah seorang pemilik bank rakyat. qiradh sampai masa kita keluarkan manakala kalau saham ambil masa tertentu kalau kita nak balik duit kita. anyway boleh contact customer service untuk maklumat lanjut

mj said...

tq

senoipraaq said...

saya dah kama beli saham BR ini,memang untung dan berbaloi,cuma kesilapan dulu masa BR tak stop modal,tak beli banyak sikit.Leni nak tambah agak susah. Blog saya ada bincang bab saham dll,kalau silalah ke abdul-ucop.blogsport,com atau bligger senoipraaq

ATIROZ said...

teringin jgk nk beli saham bkrakyat. apa tindakan utk kita mdptkan info berkenaan saham yg akan dikeluarkan.

adakah perlu sentiasa buka laman ini? kurang arif.