Pages

Thursday, April 28, 2011

Harga Emas Mengamuk Lagi USD1,530 Satu Auns 28 April 2011

credit: kitco

Mengikut cnbc, pada hari ini, 28 April 2011, harga emas naik lagi pada tahap tertinggi dalam sejarah hampir USD1,530 untuk satu auns. Kenaikan ini berpunca antara lain, Amerika Syarikat tidak menaikkan kadar faedah. Pada kebiasaannya apabila kadar faedah rendah, harga komoditi akan meningkat. Di samping itu penurunan nilai matawang USD yang mana di bawah RM3.00 @USD1 sekarang ini dah juga tekanan inflasi yang semakin teruk.

Dalam masa 2 minggu, harga emas sudah meningkat USD50 per auns dan lebih daripada USD200 berbanding hujung bulan Januari.

Sedikit maklumat mengenai harga emas hari ini:
  • Ar-Rahnu (Bank Rakyat): Harga emas 24K adalah RM170.50 untuk satu gran

  • KFH: RM150.29 untuk satu gram

  • Kijang Emas (Bank Negara): RM4,803 untuk satu auns (RM154.44 per gram)
So kalau nak tahu harga emas harian KFH, jom terjah.

13 comments:

Jali said...

Sapa yang banyak mas tu simpan la..
Nanti boleh jual mahal sikit.

Penoreh getah pun akan jadi kaya sikit lagi, jauh melepasi tahap pendapatan orang makan gaji.

kakchik@ella said...

Untung la sapa yg melabur dlm emas, ye?

relevan said...

Patut lah kat Negara China sana ramai yang jual gigi emas..

amirah said...

murah la kat KFH..tak beli2 lagi ni.aritu nak beli CIMB tp staff dia tak advise sebab dia kata tak islamic..ermmm

Miecyber said...

Power harga emas sekarang


Sony Play Station di ceroboh pengodam

Lagenda said...

kenapa lain2 perbezaan harga emas di bank BR dan KFH dan Kijang emas tu yek??

Ayie said...

bro, buat le entry supaya orang semua berjaga-jaga.. memandangkan harga emas dah naik, kemungkinan jenayah meningkat ada.. kalau aku buat entry nih, berapa orang sgt baca.. tgk le berapa je follower aku.. tapi kalau ko yang buat, ramai orang baca memandangkan follower ko banyak..

faiz said...

mangamuk laie..adoyaii

EsheGuRL said...

Harga emas mmg tgh uptrand skrg. Emas KFH 995 and Bank Rakyat 24k means 999.9. Thats why harga dia lain. Tp pling best pilih la Al Rajhi 999.9 today rate around RM152.huuhu. lawatila blog nie.

http://reallywannasee.blogspot.com/2011/04/gold-i-al-rajhi.html

Sharinginfoz said...

Lagenda: betul tu kata eshegurl, ketulenan emas salah satu sebab, yang lain ialah margin keuntungan bank dan juga masa harga emas yang diambil semasa pengiraan

ayie: thanks for the suggestion

eshegurl: wow org al rajhi sudah datang, apa lagi terjah le

luqman said...

byk gak blog pasal emas2 nie..

Myvitrd said...

masyuk bro.. sapa yg ada beli tu ..memang kayolah..

fiza said...

Untunglah siapa yang ada brg kemas byk nih ☺☺

Ada dpt email pasal melabut dlm EMAS PAMP SUISSE, untung besar katanya...tak tau lah.

Latest: Tahniah SAZZY FALAK, dah selamat melahirkan ANAK KEMBAR

Mee Hailam TERBAIK