Pages

Thursday, June 23, 2011

Alamak Apasal Tak Tahu Harga Roti Gardenia Naik Harga

Memang roti gardenia sedap dimakan dan mudah terutamanya yang nak cepat. Perasa coklat sudah tentu menjadi kegemaran ramai.

Roti yang keping pun sedap, boleh dimakan begitu sahaja.

Walaupun selalu beli roti, baru-baru ini baru perasan yang harga sudah naik, 60 sen jadi 70 sen dan yang keping tu RM2.30 sudah jadi RM2.40. Rasanya ini disebabkan kenaikan tarif elektrik dan harga gula baru-baru ini.

Maybe sebelum ini kita cakap tak kisahlah naik elektrik dan gula sebab kita tak terkena ataupun berapa kilo sangatlah gula yang kita guna setiap bulan tapi, impaknya adalah kepada barang-barang kepeluan lain. Kesian juga kepada yang berpendapatan tetap macam yang dah pencen ataupun yang berpendapatan rendah.

9 comments:

Matjoe said...

naik lagi, adoii, sengal

madammondoq said...

wah.. tak pasan pulak harga roti dh naik.. huhu..

kak ina kl said...

apa yang tak naik sekarang ni..kesian dengan orang yang berpendapatan rendah

hazman aka species1980 said...

hurmm.....lepas nie kita makan biskut je laaa

lagenda said...

harga roti tu naik harga ke?? Isk..mmg tak patut sungguh laaaaaa!!!

velasrizal said...

aku perasan 2 minngu lepas.. roti iks je stil jual 60 sen

Hime said...

semua harga barang naik.negara kita ni stabil ke tak eh ekonomi?haishh

siti murni said...

Alamak...nasib baik baca kat sini. Baru tau harga nya naik! Tak perasan sebab dalam sehari dua ni memang tak beli roti....

GOMEZIO said...

udahlah harga naik..inti coklat makin kurang...baik takyah berinti...pndai betul mnipu rkyat...