Pages

Tuesday, June 21, 2011

Perlu Ke Program Ustazah Pilihan?

Mengikut mstar, program terbaru terbitan astro, Ustazah Pilihan bakal bersiaran pada 1 Oktober 2011 nanti.

Program realiti ini akan memaparkan pencarian muslimah sejati merangkumi segala aspek kehidupan seperti pendidik, pembimbing dan pemimpin kaum wanita dalam masyarakat.

Saya berpandangan Imam Muda sudah mencukupi dan tak perlulah ada program realiti Ustazah Pilihan tapi itu hanya pandanga peribadi saya. Apa pandangan semua mengenai program Ustazah Pilihan ini?

By the way, mengikut facebook @Ustazah Pilihan, pelbagai komen dilontarkan antaranya:
  • assalamualikum :) saya sekadar ingin memberi pandangan
    sebenarnya program ini bagus utk membentuk muslimah sejati kerana pada zaman sktg ini ,wanita adalah kaum yg mudah terpedaya ,TETAPI program ini harus dilakukan secara tertutup kerana ,saya pasti sedikit sebanyak ,pasti akan ada satu perasaan yg akan membawa kpd dosa oleh kaum adam :)jgn kite engat imam muda dah naik rating ,kena ada pulak program utk kaum hawa . .nramal bety laen pulak jdi nya ,kaum hawa yg msuk program ni inginkan populariti . .renung-renungkan dan selamt

  • wanita ni terbatas dalam segala hal.
    muslimah sejati tunjuk depan suami lagi elok
    tapi jika program ni elok ikut hukum syarak sila la :)

  • salam.saya mohon untuk pihak oasis menilai kembali keperluan program ini, saya faham mungkin ini satu inisiatif untuk memberi option kepada para remaja wanita
    memilih menyertai program ini berbanding program2 yg lain.walaubagaimanapun , program ini menimbulkan kerisauan formatnya tidak selari dengan kehendak islam.
    mohon untuk pihak oasis menyiarkan format program ini, dan kalo boleh dipantau oleh persatuan ulama malaysia(PUM) agar apa yg dilaksanakan tak lari dari kehendak islam.wallahualam.

  • ~semoga ustazah pilihan menjadi ikon perubahan para remaja Islam..yg baik harus diterima..yg buruk d jauhkan. semoga dapat memberi suatu perubahan baru dalam arena dakwah Malaysia..mohon Allah permudahkan segala perkara yg mendatangkan kebaikan.amin..~

  • sgt setuju dgn program ini. drpd remaja perempuan pergi ujibakat utk mentor , baik ujibakat utk ustazah pilihan . aminn

15 comments:

Fina Fento said...

Macam tak patut je pn..

Noriz said...

personally i dont like it...
but think positive, semoga dapat dijadikan contoh kpd remaja perempaun di luar sana
dan harap jgn ada yg hipokrit :)

KiD said...

hmmmm.. kena tengok pengisiannya.. tapi, mcm cukup laa imam muda kut.. hehe
Nasi Arab Mana yang Best?

Hime said...

saya tak setuju.rasaya yg buruk lebih byk berbanding yg baik

Ieda Al-Habsyi said...

pulak...banyak le perempuan opan kuar pas ni...

relevan said...

dulu ingat nak ngorat seorang Ustazah.. tapi tiada jodoh..

Zura said...

yup..xperlulah ustazah pilihan...xpayahlah p'puan nie nak berlawan2 ngan lelaki...:)

sahromnasrudin said...

semuanya telah dikomersilkan

hazman aka species1980 said...

Ustazah nie mungkin tak perlu kot....Kalau buat rancangan KEM REMAJA ISLAM tu mungkin lebih baik....sebab itulah golongan masyarakat masih bermasalah untuk dibentuk sahsiah yang baik....

e.l.i.s.s.m.i.e said...

mcm2 program sekarang ni, semua nak mengejar populariti stesen tv masing2.

velasrizal said...

mcm2 reaksi mengenai program ni rupanye

amirah said...

rasanya macam tak sesuai je...sebab nanti end up jadi macam program cari menantu

amirah said...

tetiba teringat lawak kumpulan sepah last week..hehe

afiqazizan said...

tak perlu lah rasanya program ustazah pilihan ni.

umarmarwan said...

betul..takut jadi fitnah nnt..