Pages

Thursday, June 9, 2011

Air Mineral Pun Naik Harga @Tesco

Hari tu pergi ke Tesco Ampang. Biasalah bila pi Tesco boleh dikatakan selalu gak beli air mineral yang 1.5 liter. Bila tengok, aik.... bila pula diaorang naikkan harga jadi RM1.19 sebotol. Biasanya RM0.89 aja. Adakah ini disebabkan kenaikan elektrik baru-baru ini?

Kenaikan 30 sen per bottle ini lebih kurang 35%.

Apa-apa pun, ianya lebih murah jika dibandingkan dengan negara-negara lain ataupun jenama-jenama lain i.e. spritzer @RM2.30 or Dasani @RM1.85. He he he, itulah alasan yang kita boleh bagi kalau naik kan, memang standard le bila dibandingkan dengan negara-negara lain.

Bosan-bosan cari harga air mineral kat UK. Check kat tesco UK, air mineral 1.5 liter volvic berharga GBP0.59 (RM2.90). Tapi kena juga bandingkan gaji kat Malaysia ngan UK kan?

11 comments:

Wan said...

Harga barang asyik naik je skang ni. kos hidup pn makin meningkat.

ejaMaria said...

masak air paip je la... :(

relevan said...

Tu dia...semua barang sudah naik harga ..

pena rozie said...

mmm... Sedia la semua rakyat M'sia. Menghadapi kenaikan harga barangan. hu..hu...hu....

hazman aka species1980 said...

biasa beli air kat reverse osmosis yang dalam mesin air ...rm0.10 je seliter kat area umah saya...

Farra said...

ahaaa inflasi! he3

Acca Ca Chunk said...

whoa! semuanya nak naik harga.

Myvitrd said...

minum air hujan tadah sendiri jelah lepas ni bro.. semua nak naik.. Petronas untung berbilion2.. huhu

SyUhAdA said...

tgginye naik..smpai 30 sen..
klau seposen ok jgk..

afiqazizan said...

air mineral pun naik harga.

munster said...

tanda tanda inflasi T_T