Pages

Thursday, June 30, 2011

Dinar Iraq: Melabur RM150 Dapat RM108,000

Hari tu nampak iklan ini kat salah sebuah majalah berkaitan dengan wanita. Memang tergelak bila baca:

"Modal RM150 dapat 10k Dinar Iraq berpotensi menjadi RM108k dan Modal RM1,500 dapat 100k Dinar Iraq berpotensi menjadi RM1.08 juta."

Tak payah le semua terpengaruh dengan iklan macam ini. Kita kena fikir secara logik @rasional. Kalaulah betul baik orang yang pegang @ada duit Dinar Iraq tu simpan pas tu bolehlah jadi jutawan or maybe bilionwan.

Walaupun RM150 tu tak banyak, tak payahlah membazir duit dengan masuk dalam skim pelaburan @simpanan yang tidak menjamin kebenarannya.

9 comments:

lagenda said...

setuju! tak logik langsung pelaburan gini..jangan kerana nak mengaut keuntungan sekelip mata, last2 apa pun tarak dan kita terlibat dgn skim MLM!

eelobor said...

hahahahah, memang tak masuk akal langsung

Matjoe said...

tipuuuu!

Sumijelly said...

selalu org yg nak CEPA TKAYA jer mudah tetipu......

mana ada yg leh cepat kaya melainkan usaha,.

apa la derang ni......


Sumijelly.com

amirah said...

kalo la ada, memang dasat..huhu

hazman aka species1980 said...

diorang nei selamba je buat iklan PALSU cenggini....

feyus said...

Jgn mudah terpengaruh. perlu hati2.
Jadual Filem Pawagam Bulan Julai 2011

Noriz said...

oo mak aiii...beratus kali ganda keuntungan tu... tak masuk dek akal!

azizramlee said...

makin ramai orang tak percaya makin ramai orang buat duit..jgn terus menolak mentah2..kaji selidik dulu kedudukan negara iraq yg stratigik..antara pengeluar minyak terbesar dunia..mana mungkin selamanya iraq akan tidak mempunyai matawangnya sendiri..lu fikirlah sediri