Pages

Saturday, June 4, 2011

Entri Suka-Suka: Tak Update Pun Dapat 1,000 UV Sehari?

Memang betul, tak update pun dapat gak 1,000 unique visitors (UV) sehari. Tapi bukan saya punya blog, nak tahu ianya adalah milik akudansesuatuz "Trafik cecah 1,192 UV". Pelik tetapi benar. Nak tahu caranya terjah aja.

Hmmm, just imagine biasanya dalam sejam kurang 70 UV tetapi pada 3 Jun 2011 (Jumaat) pada pukul 10 malam, ianya lebih 300 UV. Agak-agaknya apa yang diaorang cari hari Jumaat. Rasa-rasanya saya tahu tapi nak pembaca teka.

Anyway inilah kuasa SEO. Memang entri yang kita tulis sebelum ini, maybe berminggu-minggu yang lepas, orang masih cari. So cuba-cubalah belajar ya cara nak menarik orang masuk melalui google. Kenalah mesra search engine ya. Jangan lupa baca entri akudansesuatuz ya.

13 comments:

mushroom said...

wah.. gempaklah.. :D

Jai said...

Entry SEO cukup berbaloi sampaikan ada masa kita terpaksa buat bayaran bulanan untuk bandwidth sahaja.. :)

faiz said...

mesti maharaja lawak punye ni..

Unknown said...

fewwitt!! hebat! ni baru betul hebat! :) tahniah bro :)

Myvitrd said...

kuasa SEO memang hebat.. saya pon pernah rasa juga.. entri yg dah berbulan2 tiba2 jadi top kerana ada berita panas.. sebagai contoh hari jumaat cerita pasal MYVI baru.. keyword banyak masuk dalam blog semalam pasal myvi baru..

Anonymous said...

seronoknya.. :)

Jom baca ni :Pahala Isteri..

velasrizal said...

haha thanks for sharing with others

Murni Alfathunnisa said...

tahniah kat beliau...
tak tercapai kat saya rasanya...

Azlina said...

ingat2 lupa seo top 3 jun tu...apa erk?

amry said...

aku punya blog makin diketepikan oleg pakcik google..hairan aku...SEO aku memang out,tapi sebelum ni boleh lah nak gagah....
sekarang jarang update,alexa agak drop...boleh jadi sebab kan bro??

Teruskan Hidup said...

waa..hebatnya...
sy nak blaja seo juga lah

ajwa said...

Hohoho...sukernya...

Unknown said...

Itulah kelebihan teknik seo... kalau kena caranya boleh dapat terindeks dalam page pertama google ...