Nak cerita pasal siaran TV berbayar Astro. Bari-baru ini saya downgrade channel from RM105.95 to RM101.95 (before tax). Saya cancel mini FUN (kartun) dan sekarang ni maintain Family + 1 Mini (News) + Sukan + Movie.
So call le customer service (1300-82-3838) then lepas semuanya selesai so diaorang cakap kena bayar RM10 sebab downgrade. Opppsss, then apa lagi tanya apa rationale buat macam ni sebab kalau kita nak upgrade (tambah channel) tak payah pula bayar RM10 but bila downgrade (kurang channel) kena pula tambah! Dahlah sekarang ni pakej Astro naik harga.
So diaorang tak boleh jawab, so pegawai khidmat pelanggan tu sahkan bahawa dalam bil bulan depan caj RM10 akan diketepikan (waive). Harap-harap macam tu le, nanti kita tunggu next statement sama ada ianya akan di"waive"kan atau tidak. Takkan nak caj kot sebab bukannya kena panjat bangunan untuk kurangkan channel, just tekan buton kat komputer aja. Lagipun berapa RM sebulan kita bayar untuk tonton. Hmmmm, maybe next time nak downgrade pula movies, sebab asyik ulang aja rancangan!
Di samping itu, saya juga contact customer sevice melalui online menyatakan perasaan tak puas hati mengenai caj RM10 dan ingin pengesahan secara bertulis mengenai waiver of RM10 fee.
20 comments:
ishhh..melampau la dorang ni..
gertak je diorg ni pastu msti dpt waiver punya
Saya dah potong Astro dan baru pulangkan Kad Astro saya.
Sayonara Astro...
Gajah Naik Minyak
Penangan astro macam ni lah..
astro dah nk tengelam sebb dengan perbuatan die sendiri.
hmmm astro mgm sesuai la dgn gelaran cekik darah skg ni
Teruk betul lah astro nih, keja minta duit customer jer.
betul2.. kawan sy pernah marah astro sebab dia kena denda rm 10 tu sbb buang channel. dan2 tu juga, blh waive. sng la mcm tu, kasi marah skit, baru dia waive. betul tak? huhu
astro dah mula nak main kotor ni.. aku ambil pakej paling murah je.. RM37 senang.. sebelum ni langgan movie.. tapi boring sebab asik ulang2
pakej 37 pong campo tax jd 40..
yg heran tu astro berbayar tapi iklan punya la banyak kalah tv free...
mizz bananaz
less is more. thats y malas nak subscribe apa2. selagi x perlu, i wont
Nik, dgn Astro kita kena catat detail conversation kita (date etc) even dia rekod percakapan tp still mengarut. pernah dpt surat lawyer astro kata tak bayar bill tp kita fight balik sbb kita ada catat. akhirnya, dia tpaksa semak balik dan kita menang!!!:)
p/s : astro makin mahal-hampeh!
- zam hm
astro saje cari pasal huhuh
ishhhh dah kaya nak kaya lagi ker...???
tak reti jaga customer...
semalam pun downgrade juga, tapi x de dia sebut pasal caj tersebut
aku punya dah buang sukan dari dulu punya pakej.. huhuhu
Review Transformers 3: Dark of the Moon
huih mende nie ? baca nie baru tahuuu.. perghh
geram kan?nak unsubscribe semua, ada jugak channel yg perlu ditonton.sepatutnya semakin ramai pelanggan Astro, semakin kurang la harga setiap bulan. Ni makin bertambah. aigoo
Asto mmg bangang...bil tak sampai, terus potong..than utk sambung kena charge RM 20, bila aku biaq dia potong, dia suruh sambung, kalau tak bil akan berjln meskipun siaran. dipotong
Post a Comment