Pages

Monday, May 30, 2011

Kadar @Tarif Elektrik Naik 7%


Mengikut The Star, bermula 1 Jun 2011 (Rabu) ini, kadar @tarif elektrik akan naik sebanyak 7%. Apa-apa pun, kenaikan elektrik ini tidak membabitkan 75% daripada pengguna domestik. Kita tengok nanti sama ada kita tergolong daripada yang 25% atau tidak?

Kalau tak silap kepada pengguna @bil bawah RM77 sebulan, tiada kenaikan. Tapi apa yang kita risaukan, syarikat-syarikat akan pass kos kepada pengguna. Kita nantikan apakah kesan kepada rakyat.

Sama-sama le kita membantu untuk mengurangkan beban negara. He he he, kalau tak silap kadar ini lebih murah jika dibandingkan dengan negara-negara lain.

12 comments:

faiz said...

sume nak naik..terima je la..nak buat camne

risanur said...

asyik naik aje skrg ni..
jgn harapla nak dapat lg bil bulanan bawah RM 20 tu..huhu

eelobor said...

huhuhu, kawan amat-amat-amat & teramat tertarik dengan ayat yang terakhir serta senyum deme. kelas gitu kerana kadar di negara kita memang antara yang terendah. hua hua hua hua....

Jai Hazman said...

KAHKAHKAH..BETUL TU..AYAT YANG LAST TU PALING MENARIK...TAPI AYAT DIA "KALAU TAK SILAP" LA..KALAU SILAP MCM MANA?

DaHLia said...

Yeahhhh semua benda nak naik
almaklumlahhhh negara berpendpatan tinggi..
Mestilah mampu kannnn.....

Syuk Ry said...

ssh ar mcm ni smue dh naek..
film review KaraK

Miecyber said...

Rakyat semakin susah.Tahniah kerajaan Malaysia.

Gajah Liar.Part 3

intan.maisarah said...

kene berjimat cermat :)

relevan said...

Hidup Kerajaan Malaysia ! bagi naik lagi segala keperluan..

Suliana said...

haha.. perli ke apa tu bro :-)
sy pun pening ni, kena bajet2 jugak sbb bil elektrik sy mmg lebih rm 77 setiap bulan..

Ardini Humaira said...

adoi dni gaji pon tadak. cmana la nak sara hidup pasni kalo asik naik harga je uwaaaaaaaaa

ise219 said...

ye ke terendah? ada bukti?