Pages

Thursday, May 5, 2011

Harga Minyak @Petrol RON97 Naik Lagi (RM2.90: 5 Mei 2011)

credit: Malaysiakini

Mengikut Malaysiakini "Petrol RON97 naik 20 sen lagi menjadi RM2.90" berkuatkuasa 5 Mei 2011. Walaubagaimana pun, RON95 masih kekal pada harga RM1.90 seliter. Kenaikan ini berpunca daripada kenaikan harga minyak mentah di pasaran dunia.

Boleh baca mengenai kenaikan harga petrol RON97 yang naik lagi 20 sen:
  • The Star: RON97 petrol up 20 sen to record high of RM2.90
  • Malaysia Insider: RON97 to be raised to RM2.90

  • Yahoo News: Malaysia to raise RON97 petrol price by 7.4% - station operators

  • NST: RON97 up 20 sen tomorrow

23 comments:

faiz said...

kesian sape pakai ron 97 ni..

velasrizal said...

xkuar pn berita malam ni

alongxp said...

dgr cerita harga minyak pasaran turun,apsal harga kat malaysia naek lak? owh malaysia ku...

IHSAN KHAIRIR said...

at least saya tak pakai 97 so tak affected sangat...

eelobor said...

walaupun dollar semakin jatuh, x de kesan eh?

Ayie said...

Alongxp- eh, betul ke minyak dunia turun harga..?? Yang teman taw, harga minyak dunia makin naik ada laa.. Tak pernah turun dalam 2 tahun nih..

*nasib baik teman pakai RON95Extra je.. Kepada orang kaya, nasib laa anda.. Nada selalu peras duit kami, sekarang kerajaan pulak peras duit anda.. Muaahahaha

bArdbOO said...

asyik naik je..bila nak turun nie..huhu

kak ina kl said...

ashik naik ajer..adalah alasan peniaga nak naikkan lagi harga barang walaupun mereka tak guna minyak mahal ni..cisss budget dapur makin ketat lagi lah

mohdfaisal said...

pe cite ni..pah naik..naik pulok.. ape gune goverment..

Myvitrd said...

kesian pengguna ron97..aku tumpang simpati

Zura said...

naik aje lah kejenye...

Miecyber said...

Tahniah kepada kerajaan dan takziah kepada rakyat Malaysia.


Zaman Kegemilangan Islam

Anonymous said...

http://andakjauhar.wordpress.com/adakah-harga-petrol-di-malaysia-mahal/

Azman Roslan said...

yes naik lagi. hahah..

Miecyber said...

Takziah kepada rakyat Malaysia..

Zaman Kegemilangan Islam

KiD said...

Terima kasih Negaraku Malaysia!!!
saya suka naik harga nih... terima kasih banyak2.. kerana bebankan kami..

Angkara Cemburu dan Panas Baran

amirah said...

harap ron 95 jgnla naik mendadak pulak nnt..

relevan said...

Naik dan terus naik..

azzey said...

naik lagi? hu3....

hazman aka species1980 said...

hurmmm.... beban semakin banyak ditanggung rakyat dan pengguna seperti kita...

D_08 said...

wahhhhhhhh.... dibandingkan dengan uganda dengan tanzania..... rege minyak negare kite masih lagi ghendah..... time kasih PieM...... adoiiiiiiileeeee

alimaz kembara terasing said...

naik basikal la senang tak gaduh pakai minyak...

iza said...

Assalam..
Minyak dunia naik ke...turun ke..
harga minyak tak pernah turun lama...