Pages

Saturday, April 24, 2010

Jom Beli Guna Voucher

Hmmmm, seronok juga bila kita dapat voucher kan. Tak kisahlah sama ada orang bagi ke, dapat sebab kita beli barang ke or kita jumpa (ada ke macam ni?).

Acutually voucher ni bertindak sama dengan cash le, i.e. boleh digunakan untuk membeli something kat kedai / tempat berkenaan sahaja dan mempunyai syarat-syarat yang perlu dipatuhi, i.e. mempunyai tempoh sah laku.

Contohnya voucher Chicken Rice Shop (CRS), valuenya ialah RM5.00 dan tempoh sah sehingga 30 April 2010 dan tidak sah digunakan bersama promosi lain. So kalau bill anda adalah RM20 so anda boleh gunakan voucher RM5.00 dan bayar cash sebanyak RM15.

So janganlah pulak anda gunakan voucher CRS untuk beli kat 7-Eleven pulak. He he he, jangan marah, semua orang tahu kan. Apa-apa pun sebagai pengguna yang bijak, guna voucher kalau anda nak beli barang kat situ. Janganlah guna voucher sebab anda ada voucher. Yalah sesetengah orang fikir, alamak ada voucher, kalau tak guna rugilah. Contohnya ada voucher RM20 daripada Jusco then pi le Jusco then anda spend sebanyak RM1,000 pulak. Beli pulak benda yang anda tak perlu. So buat keputusan yang tak betul tu. Sayangkan voucher RM20 duit RM980 terbang.

Kalau saya bila guna voucher akan beli lebih sikit daripada nilai voucher, contohnya, anda jarang pi Sogo tapi ada voucher sebanyak RM50, so belilalh barang yang bernila i.e. RM60 ke, RM55 ke, tapi kalau memang anda nak shopping kat sogo dan really need that product, beli aja even RM200. Tengok situasi le.

7 comments:

Suliana said...

betul la..kadang2 tersasar niat tu ;-)

abigemok said...

x pnh pun dtp voucer. huhu x pnh rasa beli dgn voucer

Anonymous said...

nak exchange blog jugak boleh?

si kenit
http://lizamer.blogspot.com


:)

Sharinginfoz said...

si kenit: dah update urs. kalau free update mine too...

Jong said...

Nanged!!! Prudential ads....

Anonymous said...

biasa dapat voucher yg rebet accumulated spending tu...selalunye kt jj & isetan la... sogo x pernah lak...

aitotyati said...

yeah saya juga suka guna voucher (^_^)