Pages

Saturday, April 3, 2010

Click or Do Not Click???????

Sekarang ni banyak entries mengenai "General Infomation About Clicking on Nuffnang Ads". Kalau anda google topic ini terdapat 97,800 hits mengenainya. Antara blog-blog yang memperkatakan benda alah ini ialah viruspadu, mohd zaid dan sweetdarling.

Rasanya memang ramai yang menerima e-mail mengenai perkara ini. Secara ringkasnya ada sesetengah group yang sengaja click iklan nuffnang bagi tujuan memberi pendapatan kepada tuan punya blog.

"Iklan sepatutnya diklik jika pengunjung berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenainya dan bukannya untuk mendapatkan extra income. Sekiranya benda ini berlaku dengan lebih kerap di masa akan datang, iklan akan dikurangkan kerana ianya hanya disiarkan di blog yang tidak mempunyai rekod "no click fraud".

Sama-sama le kita ingat mengingati antara satu sama lain. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai syarat-syarat dan terma-terma, boleh click kat sini.

7 comments:

ezzati said...

aar..tu la hakikatnye kebanyakannye..

maslinamansor said...

mas pun dapat...
nuffnag antar kat mas... kalau tersyak mana2 kumpulan blogger yang ada pakatan clik mengklik... baagitau pihak nuffnang....

Aku Fyna said...

tu lah kak...smpai naik rimas dgn org yang dtg blog pastu suh click nuffnang n follow die sbb dia follow kite...mcm pakse2 pulakkk...

kenwooi said...

why everyone blogging about it.. i never receive such email wan =/

relevan said...

Jangan klik sebarangan..nanti habok pun takde..

icee-yah said...

me pon dapat emel tu....:)

naz said...

ha gua baru buka. gua tak tahu fungsi nya pun