Pages

Tuesday, February 16, 2010

Robert Kuok Orang Terkaya Di Malaysia

Kat Berita Harian hari ni..... menyatakan Robert Kuok adalah orang yang paling kaya di Malaysia... Bayangkan kekayaannya ialah RM42.76 bilion.... Memang banyak tu kalau dapat saya sikit pun dah ok kan....

Nombor kedua adalah milik Ananda Krishnan (telekomunikasi) dengan kekayaan berjumlah RM27 bilion iaitu 63% daripada kekayan keseluruhan Robert Kuok....

Nombor ketiga adalah dipegang oleh Tan Sri Lee Shin Chen from IOI Corporation Berhad berjumlah RM11.92 billion. Beliau berkecimpung didalam bidang perladangan, kelapa sawit...

15 comments:

joegrimjow said...

biilion kott
haiyaaa

joegrimjow said...

jom join contest, 4 hari lagi tinggal untuk menang 50 pound!
klik sini : weekend@sheffield

::aMaD:: said...

where's malay?huk2..
tapi tak silap 3,4 tahun lps,tauke gula yg plg kaya kt m'sia. ape2 pun si anand selalu top 3!

Namat said...

to amad.. tauke gula yg plg kaya tu, si Robert Kwok tu la kalau nk tau..hehe

cikTi said...

kayooo,.

bila la nk jadi mcm tuuhh

Wawa said...

wahh..
rmai yg cine2 yg kaye2 ni.

Dayung Serian said...

kita kerja sampai pencen pun belum dpt kumpul duit sbyk tu huhuhu....

Mybabah said...

Salam. Mana orang Melayu kaya? Semua menyorok ke? Takut kena hendap dek PPRM tak?

Eyriqazz said...

fuhh..bila pula giliran aku ye?hik3...

kojah said...

org kita num 7...syed mokhtar albukhary

Edriena Hazelina said...

dari zaman saye study sampai sekarang..
dorang nie aje top 10 kat malaysia.

Kancilbiru said...

10 tahun lagi....Kancilbiru ranking no 10...amacam?...*dari belakang kot* muahahahaah

F I T said...

ini sampai bilion..hebat a..kita ni tahap juta pun susah nak capai..adoiii

MaS PuTRi said...

robert kuok kekal orang terkaya di malaysia. AP gula beb, sapa tak pakai gula kan?? dari rakyat yang sekecil-kecil gaji sampai la sekaya-kaya rakyat!

Blog Kisah Kelakar said...

best kalau aku jadi mcm dia..nak jadi mcm dia kena la tabah,kuat n bersungguh mcm dia..huhu