Pages

Friday, February 26, 2010

Maxis Untung RM503 juta bagi Q4

Tengok tu memang banyak kan untung Maxis bagi suku ke 4 tahun 2009...... Mesti Maxis berterima kasih dengan pelanggan-pelanggannya yang menggunakan talian maxis..... Tak apalah saya masih setia dengan Celcom....

Q4, Maxis telah dapat menambah pelanggan mereka sebanyak 556,000 menjadikan jumlah keseluruhan sebanyak 12.3 juta.... Just bayangkan penduduk Malaysia adalah 28 juta so berapa % diaorang dapat capture.. Memang banyak kan.. Satu lagi ada orang mempunyai lebih daripada 1 talian Maxis.....

Bagi masa hadapan Maxis sangat optimistik dengan prospek terutamanya ekonomi Malaysia dalam proses pemulihan.....Lagi satu prospek untuk broadband di Malaysia sangat bagus.. Tengoklah berapa peratus yang menggunakan benda alah ni... Apa yang penting perkhidmatan kena perbaiki le tak kisahlah maxis ke, celcom ke, digi ke or wimax.......

6 comments:

Mybabah said...

Salam SIP. 12.3 juta pelanggan daripada 28 juta populasi Malaysia merupakan satu angka yang besar. Ini bermakna MAXIS menguasai sektor ini kerana jumlah pengguna telefon bimbit tidak mungkin mencecah jumlah keseluruhan populasi. Siapa rajin, boleh compile jumlah pelanggan CELCOM, DIGI dll. Mungkin ini hanya satu gimik pemasaran. Wallahualam.

cik idaY said...

kaya2..
dulu pakai maxis..
tapi sekarg dah pakai celcom..
how about celcom?
diorg untung bnyk x?he3

♥S@R@♥ said...

untung bnyk..tp broadband very bad..

Jocko said...

sikit sgt tu untung nya,,,

Epul Azimi said...

Aku suke gune maxis,murah gitu...hehehe

Sharinginfoz said...

mybabah: hmmmm memang market share besar kan...

cik iday: saya dari dulu guna celcom

sara: kena improve lagi ni..

jocko: banyak tu dapat sikit kat saya boleh juga..

epul: customer satisfaction kan..