Pages

Saturday, December 26, 2009

Boleh Menang Ke??????

Just nak share something....... Kan something is special....... Sabar, tunggu le.........

Walaupun anda berlari selaju / sekuat mana, anda tidak akan menang..... Melainkan anda tahu di mana garisan penamatnya...........

So apa yang saya nak share kat sini ialah... hidup / perkara yang kita lakukan mesti ada objektif atau tujuan kalau tak memang tak ke mana le kita...... Contohnya, anda memang terror, hari2 pi kelas, dengar lecture pas tu participate dengan sepenuh hati dalam kelas tapi bila sampai waktu exam anda ponteng so bolehkah anda mencapai kecemerlangan???????? Memang tak boleh lah.......

13 comments:

aNiSa hANg tUaH said...

em.
hidup macam roda
kadang2 kat atas
kadang2 kat bawah

Solehah said...

btl3..komitment hingga ke akhirnya..

cikTi said...

mcm pelik jek ntry nih,.
tp mmg btol pon,.
usaha pnye usaha,,tp bla smpai part yg nk mnntukan kajayaan tuh,,x g plk,,
mmg sah2la rugi sesaje kan

Sharinginfoz said...

anisa: memang betul, ingat org di bawah..

solehah: komitmen dan konsisten penting...

cikti: pelik tetapi benar...

penaberkala said...

nice entri
perjuangan perlu bermula dari awal hingga ke saat terakhir
soal masa tidak penting, yg penting penyudah utk smpai ke destinasi

kdg2 terpikir gak,belajar lama2, tp exam 2-3 jam je
tp,itulah kenyataan..usaha berpanjangan yg hnya dinilai dlm sela masa yg singkat

::alwaniamalini:: said...

entry ringkas tp sangat bagus! memang betul la..hdup perlu ada matlamat

blogresipi.com said...

Ya,totally agree. Misi dan visi penting tu.

ZouL said...

heheh...widget widgeo nitak sesuai dipakai..sbb kuar pop up..selain tu gak..widget tukurangkan bandwith ble nk loading..sian nuff awk..jarang2 bgun nnt..dpt flymas stu je...(widget kaler pin..bawah tu)

Sharinginfoz said...

penaberkala: thanks... destination kan....

alwania: thanks... yang penting matlamat mesti tahu...

blogresipi: objektif kehidupan.... penting

zoul: thanks....bagi nuff rehat cian kat dia..

Melz said...

hahaha betul tuh bro :) kena ada objektif . aku suka entry nie . buat aku tertanya apa objektif aku untuk berjaya hehe

Sharinginfoz said...

melt: u are welcome.... memang kena tetapkan matlamat sesuatu perkara...

azizan4444 said...

btol sgt la tu bro..setiap bnda kite bt kena ad hala tuju..objektig pling penting..kite kn pk bnda yg kite bt tu ap yg kita nk sbnr dr nye.matlamat kite kn setkn..

Sharinginfoz said...

azizan: hala tuju sangat penting.....