Pages

Monday, May 23, 2011

Amanah Hartanah Bumiputera (AHB) Sudah Habis Dilanggan

Sebelum ini ada buka akaun Amanah Hartanah Bumiputera (AHB) dan dividen pertama yang diumumkan pada bulan April 2011 ialah sebanyak 2.17% untuk 4 bulan ataupun kalau kita kira untuk setahun ialah 6.5%.

Selepas ini dividen akan dibayar bagi tempoh setiap 6 bulan. Guess what ada call customer service kat Maybank bertanyakan mengenai AHB dan ternyata ianya sudah habis dilanggan. So kalau nak tambah tak bolehlah. Pegawai tu cakap, memang dah sebulan yang lebih sudah habis.

Lambat betul maklumat yang saya dapat. Since RM1 bilion sudah habis, hujung tahun nanti akan dibuka kembali @tambahan dana sebanyak RM500 juta.

So kepada yang berminat, kenalah tunggu hujung tahun, manalah tahu kot-kot dapat bonus bolehlah tambah. Satu lagi yang penting AHB ni berlandaskan syariah dan menawarkan dividen yang kompetitif.

10 comments:

Nazz@Purple said...

AHB ni untungnya kalau amik dlm jumlah yg besar kan? nazz sempat amik yg paling minimun je..sikit je dividen nye..naz masih kurang faham la AHB ni..

Azlina said...

saya dah melabur tp rm500 jerla....dividen rm5 jer dpt bulan april aritu

Usy@M^^ said...

Br nk melabur dlm AHB..

~aSHa~ said...

menarik ni..

sahromnasrudin said...

bagusnya org kita...dh pandai melabur...

Fiza Rahman said...

Husband saya baru jer melabur dlm AHB nih ☺☺☺

amirah said...

tak sempat nak beli haritu..ish..bila la nak cepat ni..ermm

iza said...

Assalam..
Saya dpt dalam RM17 lebih kurang la..

Anonymous said...

ok la AHB ni. x rugi. dah dapat pulangan ari tu 3000 lebih. invest 150k. Jangkaan pulangan akan lebih tinggi dah menghampiri unit trust.

Anonymous said...

Mak ooi..banyaknya duit hang....??