Pages

Wednesday, March 9, 2011

Arsenal Kalah Aggregate 3-4 to Barcelona: Liga Juara-Juara (9 Mac 2011)

Keputusan Terkini Arsenal vs Barcelona: Pusingan 16 Pasukan Liga Juara-Juara (9 Mac 2011): ARSENAL 1-3 BARCELONA (aggregate Arsenal 3-4 Barcelona)
  • Perlawanan tamat dengan Barcelona melangkah ke pusingan suku akhir setelah mengalahkan Arsenal dengan aggregate 4-3. Dalam perlawanan satu lagi, Shaktar Donetsk menang 3-0 menentang AS Roma dan menang aggregate (6-2)


    Tidak dapat dinafikan yang permainan Barcelona sangat cemerlang maybe kalau bagi rating Barcelona 10 Arsenal 5. Banyak yang perlu Arsenal pelajari from this game terutamanya cooperation yang sangat bagus oleh Barcelona dan mereka bolah agak tindakan seterusnya oleh pemain-pemain yang lain. Apa-apa pun, ada dua cup dalam yang perlu Arsenal fokus namely Liga Perdana Inggeris dan juga Piala FA

    ArsenalOffside RT @OptaJose: 90 - Barcelona v Arsenal stats: Shots 20-0 Possession 76%-24%. Lesson.

  • 71": Penalti disempurnakan dengan baik oleh Messi setelah Barcelona mendapat sepakan penalti setelah Koscielny menjatuhkan Pedro di dalam kotak penalti

  • 68": Xavi menjaringkan gol setelah lantunan bola oleh Sagna

  • 55": Van Persie dikenakan kad kuning kedua dan dibuang padang setelah Van Persie dengan tidak sengaja meneruskan permainan walaupun berada di dalam kedudukan offside. Arsenal bermain dengan 10 orang. "Komen: Satu tindakan yang tidak kurang tepat oleh pengadil perlawanan setelah tiupan wisel oleh pengadil tidak didengar oleh Persie"

    megan_mcd11 @TeamWilshere Robin van Persie was sent off for being off side.? but he didnt hear the whisle with the fans screaming but was still put off?

    razakrusdy RT @ildiavolo1899: Watching barca-arsenal. The reff is a total idiot giving v. Persie a crazy second yellow card! Unbelievable

  • 52": Gol sendiri dijaringkan oleh pemain Barcelona, Sergio Busquets setelah tendangan sudut oleh Nasri tertanduk masuk oleh Busquets

  • Keputusan separuh masa pertama Arsenal 0-1 Barcelona. Gol jaringan Messi pada minit ke-45 setelah menerima hantaran daripada Iniesta menewaskan penjaga gol gantian, Almunia. Gol tersebut terhasil setelah Fabregas membuat hantaran yang silap di luar kotak penalti Arsenal setelah di"hijack" oleh Iniesta yang menyempurnakan hantaran dengan baik kepada Messi

    • OptaJoe 41 - Arsenal have made just 41 touches in the opposition half in the first half, compared to 310 by Barcelona. Deep. "Komen: memang sukar betul untuk Arsenal menyaingi permainan yang ditunjukkan oleh Barcelona yang menguasai permainan dengan cemerlang"
Previous Entry
Sebelum ini pada pusingan pertama Arsenal vs barcelona di the Emirates, Arsenal menang 2-1. Keputusan tersebut menggembirakan semua penyokong setia Arsenal walaupun permainan pusingan kedua di Nou Camp pada pagi esok (9 Mac 2011) pukul 3.40 pagi, waktu Malaysia sangat sukar. Jangan lupa saksikan perlawanan yang menarik Arsenal vs Barcelona secara live @langsung di Astro ESPN channel 812.

Arsenal memerlukan at least seri untuk melangkah ke pusingan seterusnya manakala Barcelona pula hanya perlu menang 1-0. Harap Van Persie kalau tak ada masalah dengan kecedaraan boleh bermain (diletak di bangku simpanan) dan Fabregas perlu memainkan peranan seperti biasa memimpin dengan baik team Arsenal.

Wilshere, Arshavin, Nasri dan Bendtner boleh digunakan untuk mengucar-kacir pertahanan Barcelona terutamanya dengan counter attack lebih-lebih lagi Pique dan Puyol tidak dapat bermain. Tapi kena watch out Messi dan Villa. Good luck Arsenal.

13 comments:

amirah said...

rasa cam arsenal leh menang je ni..hihi

rusz said...

akum..nk tny skit leh?naper bila sy nk upload pic dlm blog dia kua gini;

Whoops! You're out of space. Purchase more storage.
Photos are stored in your Picasa Web Albums account and are included in your 1 GB free quota for photos. Additional storage you purchase is shared between Gmail, Picasa Web Albums, and Google Docs, and is in addition to your free quota. Learn more...

skang da xboley upload pic da,..blog pn terbengkalai..hrp dpt bantu sy yg buntu nii..

najwa.hasbul@gmail.com

faiz said...

tkut plak tgk match mlm ni...mintak2 arsenal tak takut2 mlm ni..

zuar said...

konpm kena punye arsengal mlm ni bro..kekeke

CIKGU NAMAN said...

dah kunci jam ni..hehe


rusz : space dh abis la tu..paling senang create blog lain pakai emel yg lain

Azman Roslan said...

harap arsenal akan menang..

velasrizal said...

mmg tak aci 10 lwn 11 org.. xde van persie sumanya dh tak kena

Azman Roslan said...

oh tidak!!

Geng Borak said...

dah agak dah.. barca menang punya... hehehe
Penipuan Maybank2u | Awas JINBUKAI..!!

Matjoe said...

van takde camne budak2 nk gi skolah

Unknown said...

kalah sudah..:p

Relevan said...

Adoi arsenal |o|

angsengal said...

angsengal said...
sungguh aku tak yakin ngan arsenal.. walaupun aku minat tegar ngan arsenal tp.... tapiiii main kat nou camp nanti mesti kena belasah.. bab kata c.ronaldo barca main semalam bukan dalam aksi sebenar, pasti arsenal terbenam di nou camp nanti.. tu kata cr7 la.. tp aku rasa gerun bila 8mac tiba nanti..

February 17, 2011 3:34 PM
Post a Comment


...Aku dah kata menang 2-1 x janji ape2. main kt nou camp langsung xdapat bola.. org kontrol game sampai 76%.. tu pun sib baek dia bagi jugak free sebijik.. klu tak kena 3 vs telur ayam. mcana nak main kt tmpat dia klu r.madrid pun tersadai.. alahai, gunners ibarat pergi berperang xbawa senjata.. masa nonton aku rasa cam sengal2 je gigi ni..