Pages

Sunday, March 28, 2010

Hutang Ooooooo Hutang.....

Hutang ooooo hutang. Benda ni sangat lumrah dalam hidup kan, sama ada anda berhutang atau orang berhutang dengan anda. Hari ni nak bercerita mengenai hutang secara kecil-kecilan. Alah, hutang dengan member ke, saudara mara ke, adik-beradik ke. Yakni bukan melibatkan bank.

Biasalah kan kehidupan, bukan selalu kita ada duit dan kita juga kadang2 ada duit lebih. Katakan anda memberi hutang kepada kawan anda then dia tak boleh bayar, kalau betul2 kesempitan berilah masa kepadanya tapi kalau dia ada duit tapi tak nak bayar or lupa, hmmmmmm, malu juga nak cakap kat dia kan lebih-lebih lagi kawan serumah.

Hari tu ada terbaca dalam satu blog yang si A ada pinjamkan pada si B, then bila si A nak tuntut kembali malu pulak rasanya then bagi hint kat si B. Malangnya si B tak faham-faham. Macam-macam jenis orang ada kan. Apa-apa pun, berhati-hati dengan memberi hutang atau berhutang sebab nak menuntut kembali susah juga kan.

5 comments:

JMR said...

cuba tengok cara cina berhutang & memberi hutang camne..takperlu malu...

Botak said...

biasany bila org berhutang, org akan ingat hutang tu., tu bg org lah...

xtaw plk kalo ada org yg mudah lupa pasal hutang ni...

tp kalo dgn kwn2 org xmalu nk tuntut hutang.., pasal org kwn dgn kwn yg 1kepala...
hehehe... :d

HaiDa HiDa said...

betul tu, mmg rasa malu sgt nk mintak blk.. tambah2 kawan tu dk serumah.. dia pnjam dlu sbb time tu xder duit kecik... sye tahu dia lpe sbb dia bukan dlm kategori org xder duit..

daun kesum said...

BAB2 UTANG NI PAYAH SIKIT,.

KADANG2 MALU NAK MINTAK UTANG NGN ORANG..

LAST2,,NIAT SEDEKAH AJE,.

saljuhumairah said...

hutang atas dasar keperluan..tapi wajib bayar....