Pages

Tuesday, March 16, 2010

Salah Menguruskan Kewangan????

Pernah tak anda membuat kesilapan di dalam pengurusan kewangan????? Contohnya, telah menggunakan kad kredit yang berlebihan dan disebabkan itu, anda telah berhutang dan mengambil masa yang lama i.e. 5 tahun untuk menyelesaikan hutang tersebut????

Ataupun pernahkah anda menjadi penjamin pada seseorang dan selepas itu peminjam telah gagal untuk membayar dan akibatnya anda menanggung hutang tersebut.........

Ataupun adakah anda pernah meminjamkan kepada kawan anda beribu-ribu dan dia tak bayar dan anda tak tahu nak buat apa......

Hmmmm apa-apa pun yang berlaku pada anda.. Yang penting it is Ok to make a mistake but not the same mistake... Satu lagi anda perlu belajar daripada kesilapan tersebut.....dan jangan ulangi lagi..... Itulah pengalaman yang perlu anda belajar dalam hidup kan.....

5 comments:

naz said...

selalu kita belajr dari kesilapan

Wan Botaq said...

ziarah ke sini... singgah kasi trafik

Solehah said...

pernah juga..sekejap tu teringat la..kdg2 terlupa jugak..hehe

miss nina said...

oh, pengalaman berurusan dengan kewangan sekarang buat saya fikir betapa sub-ilmu ekonomi ni sangat penting.

betul tu bro, belajar dari kesilapan lepas dan buktikan bahawa pengurusan wang berhemah boleh menjadi sesuatu yg menyenangkan.

erie said...

aku skrng tgh mengalami masalah pengurusan kewangan. Dah la aku jadi penjamin kereta gen 2 adik aku. dia plk x bayar 2 blan. Mmng blacklist la nama aku kat bank. Aku syorkan jgn la jadi pnjamin sesapepun. Menyusahkan diri jer.Kene plk adik beradik lagi bahaya