Pages

Saturday, March 20, 2010

Tak Ada Duit?? Nak Buat Apa?????

Pernah tak anda mengalami keadaan ini, yang mana anda tak ada duit or duit dah hampir nak habis???? Rasanya pernah le kan, kalau tak selalu at least sekali seumur hidup ada le kan..... Biasalah tu, namanya kehidupan penuh dengan cabaran....

So soalannya ialah apa yang anda buat kalau tak ada duit??????
  • Hmmmmm, pinjam le ngan member ke, call mak bapa mintak duit.......

  • Pecahlah kat tabung tu, keluarkan simpanan......

  • Hmmmm pi le cari kerja, tolong-tolong orang manalah tahu kot-kot dia bagi anda duit...

  • Hmmmmm, apa kata puasa, bagus ni.... tapi apa-apa pun niat tu penting ok......

  • Makan le benda-benda yang murah macam maggie ke, tapau nasi untuk malam sekali.. macam beli nasi lemak pagi-pagi......

  • Pi le library, baca buku.... or tidur ke....

8 comments:

-wAn- said...

Takde duit ada2kn........

cri2, msti dpt..
rmpak bank je...

jmpot view blog...

wanameer.blogspot.com

Irtiyah said...

Salam

time2 tak de duit ni.. kita jadi manusia yang insaf.

Eldy Voon said...

Cari peluang bisnes ^^
erm, promote skit Jejaktrend.ws

NAZ said...

kalau gua pinjam mak bapak dari orang lain :) malu diam tutup kes haha

Cikgu Dahlia said...

pernah dlu, ade 20 hengget jer tinggal, memang jadi xtent arah laa gak..nk mitak malu sbb time tu dah kerja...

buat derk jer..then pow member tp xnak ngaku diri xde duit..boleh gitu?

now alhamdulillah, pandai dah buat budget ;)

zh-ena said...

pecah duit tabung

Bro Framestone said...

Duit tak ada..
Tapi hati ingin kahwin

BroFramestone Blog

Unknown said...

aku cuba elakkan pinjam duit dr org kalo x der duit...
aku taknak terhutsng budi..

alhamdulillah setakat ni duit aku cukup2 smpai hujung bulan..

kawan2 plak yang suka pinjam duit dari aku..
sampai gelaran 'banker' melekat kat aku..