Pages

Saturday, March 6, 2010

Betul Ke Duit Cukup Senang Hati????

Betul ke kalau duit cukup kita berasa senang aja... or in other words senang hati........hmmm ada juga kebenarannya, yalah dah duit ada kita boleh buat apa yang kita nak.. contohnya, nak beli baju apa yang kita suka, so tak le berkira-kira kan... nak makan kat mana-mana pun tak perlu fikir banyak kali...... kalau duit tak cukup, nak pi makan tempat yang mahal2 sikit tak bolehlah, bajet lari le.... so makan le kat gerai biasa......

Satu lagi bila duit ada, tak pening kepala kan.... ni asyik fikir aja.. bila le duit PTPTN nak masuk ni... or alamak dah tengah bulan, gaji dah tinggal sikit le.... tak boleh ke gaji bulan depan dibayar awal sikit........

Hmmm, apa-apa pun, duit bukan segalanya tapi tanpa duit susah juga hidup kita kan... sesetengah orang cakap cukuplah dengan kasih sayang.. boleh hidup dengan tenang dan senang juga... betul ke????

10 comments:

FaTiN said...

betul. duit bukan segalanya ^^

sisdee said...

pernah ke duit tu cukup..selagi bgelar manusia takkan pernah cukup duit punya :D

tp klu byk duit punn susah hati hehehehe..

beskan klu dikelilingi duit tp tak tau le bole tido ke tak hahahahha

|| NaFiRaa || said...

setuju ngan tajuk n3.. duit cukup senang hati.. bila hati senang.. terpancarlah kasih sayang!!!mueheehe

zh-ena said...

zaman skang nie duit mmg penting
klu takder duit nak byr bil pki apa..nak byr bbysitter pki apa..nak byr petrol pki apa

kasih sayang memang la ptg..tapi ckp ker dgn kasih sayang..

Kaseh NazLieza said...

btol..klu duit ader mmg sng hati slu...

Eyriqazz said...

duit cukup, kurang satu problem...hik3..siapa yg tak mahu duit kan?

jaya jr said...

duit ntuk penuhi kehendak je..
klo da terlebih xde pape nk buat gk.

kisahremaja said...

Biler ada duit.... kita kena tahu bezakan antara keperluan dan kehendak...sbbnya kehendak memang sukar untuk dipenuhi coz ia sentiasa berubah2x...

hazman aka species1980 said...

Kalau pandai manipulasikan duit kita boleh gunakan untuk bahagiakan orang lain.....secara tak langsung dapat happykan diri kita jua...

MaS PuTRi said...

Camane definisi duit cukup tu?? kalau kita amalkan berbelanja ikut kemampuan dan beli kurang dari yang mampu, baru akan cukup. nak tips duit cukup boleh cekidaud entri saya

GAJI PERTAMA