Pages

Monday, July 11, 2011

Senarai Pemain-Pemain Arsenal Datang Ke Malaysia: Perlawanan Persahabatan Malaysia vs Arsenal

Rasanya by now ramai yang dah tahu yang perlawanan bola sepak antara Arsenal vs Malaysia akan berlangsung di Stadium Bukit Jalil. Ianya akan berlangsung pada hari Rabu, 13 Julai 2011 pada pukul 8.45 malam.

Jom kita tengok antara pemain-pemain Arsenal yang datang ke Malaysia: (By the way, kapten Arsenal, Fabregas yang kemungkinan besar berpindah ke Barcelona tidak dapat hadir akibat kecederaan).
  • Robin Van Persie: Memang suka sangat tengok Persie main, memang sungguh lincah dan mempunyai keupayaan untuk menjaringkan gol dari sebarang arah. Seorang penyerang yang sangat digeruni oleh pihak lawan. Get ready, Khairul Fahmi!

  • Samir Nasri: Attacking midfielder dan juga boleh digunakan sebagai pemain sayap. Jika Fabregas tidak bermain, posisi tengah (central midfield) adalah tempat beliau. Cara beliau bermain mengingatkan saya dengan pemain terkenal Perancis, Zinedine Zidane. Anyway, beliau dikaitkan dengan perpindahan ke Manchester City musim depan.

  • Jack Wilshere: Pemain tengah yang berasal dari England. Beliau lahir pada 1 Januari 1992 dan mula berada di dalam Arsenal Academy seawal umur 9 tahun. Mempunyai kepakaran untuk menghantar bola dengan tepat, mengelecek dan pergerakan yang menarik. Boleh juga digunakan dibahagian sayap dan juga menyerang dari bahagian tengah.

  • Theo Walcott: Seorang lagi kelahiran England, 3 tahun lebih tua daripada Wilshere. Seorang penyerang di bahagian kanan. Salah seorang yang cukup berbahaya dan permainan yang sangat pantas.

  • Andrei Arshavin: Beliau juga kapten pasukan Rusia dan juga seorang attacking midfielder. Rasanya ramai gadis-gadis dan wanita suka dengan wajah beliau @baby face.
Nanti tambah-tambah le ya mengenai pemain-pemain yang lain.

6 comments:

velasrizal said...

diaby kene tinggal la plak

amirah said...

sian boipren sy, cedera..huhu

teeyayusof said...

alololo~
BF saya injured :(
betol ke dea nak pindah BARCA ? hee~

Anonymous said...

aduh kenapa la kapten liverpool dengan arsenal tak datang..kan best kalau dorang datang.

danish said...

Kombinasi pemain-pemain muda yang hebat

syamem said...

kapten chelsea konfem datang..