Pages

Wednesday, July 13, 2011

Gambar Sekitar Sesi Latihan Arsenal di Stadium Bukit Jalil

Semalam, 12 Julai 2011, pergi ke Stadium Bukit Jalil untuk menyaksikan training @latihan pasukan Arsenal. Ianya bermula pukul 7.00 malam sehingga 8.30 malam. Memang ramai betul bila nak beli tiket STAR (Sri Petaling line). Kena gak beratur.

By the way, inilah peta integrasi bagi LRT (Kelana Jaya Line), STAR ( Ampang & Seri Petaling Lines) dan juga Monorail. From Masjid Jamek, kena ambil STAR, make sure naik yang berdekatan dengan OCBC Bank bukannya yang satu lagi kat Masjid Jamek. Then beli tiket pergi balik (RM3.80 @RM1.90 sehala) dan perjalanan lebvihkurang 20 minit hingga 30 minit. Satu lagi ambil train yang ke Sri Petaling dan bukannya ke Ampang. Itulah salah satu cara bagaimana nak ke Stadium Bukit Jalil.

Sampai aja stesen Bukit Jalil, memang penuh dengan gerai-gerai menjual makanan, minuman, jersi dan macam-macam lagi. Tapi air kat sana memang le mahal, sebagai contoh air mineral yang jual kat Carrefour tak sampai 50 sen tapi kat sana RM2.00.

Tepi-tepi tangga nak naik ke Stadium Bukit Jalil, memang ramai yang menjual barang-barang sukan. Pilihlah apa yang hendak dibeli.

Ini keadaan di depan pintu masuk ke Stadium Bukit Jalil. Antara barang-barang yang tak boleh dibawa ialah air botol (termasuk juga dengan mineral water), tongkat, topi keledar, payung , bunyi-bunyian dan of course mercun.

Memang pemeriksaan dijalankan oleh petugas-petugas. So kalau yang bawa mineral water tu, minum habis dulu ya baru boleh masuk.

Memang cukup ramai peminat-peminat Arsenal, kalau tak silap lebih kurang 10,000 hingga 15,000 yang menyaksikan sesi latihan ini. Dijangka malam ini, perlawanan persahabatan Malaysia vs Arsenal, stadium akan penuh.

Inilah pemain-pemain Arsenal yang turun ke padang dengan sorokan peminat-peminat. Sorry le tak berapa jelas, 5X zoom aja dan 14.1 megapixels. Kalau ada kamera yang teropong tu baru nampak jelas. So beberapa keping gambar kat bawah ni "dipinjam" kat website Arsenal.

Dalam sesi latihan ianya bermula dengan "panas badan" dan pemain-pemain Arsenal mengelilingi padang sebanyak 2 kali, so beri peluang kepada peminat-peminat untuk mengambil gambar. Memang cukup gembira mereka yang diketui oleh Arshavin.

Selepas itu mereka dibahagikan kepada dua kumpulan, dan peminat-peminat Arsenal dapat melihat secara dekat mereka bermain, yang menonjol bagi saya semalam antaranya adalah Theo Walcott, Arshavin, Szczesny dan Rio Miyaichi. By the way, Arsenal membawa 23 pemain ke Malaysia.

Penyerang Arsenal, Chamakh membuat tanda peace kepada peminat. Memang suka cara beliau bermain terutamanya semasa Robin Van Persie cedera tetapi beliau jarang bermain sekarang.

Seorang lagi penyerang dan juga pemain sayap Arsenal, Theo Walcott senyum gembira beraksi dengan kamera.

So jangan lupa ya, sambil-sambil tengok bola tu, surau disediakan, untuk lelaki di tingkat @aras 2C manakala untuk wanita 1S. Ianya boleh memuatkan 50 jemaah pada setiap masa. Jangan lupa, malam ini, walaupun peminat tegar Arsenal, sokonglah pemain-pemain Malaysia.

10 comments:

Unknown said...

SALAM,
KITA MENANG ! HARAP BUKAN MENANG SORAK !

Hafizin Jamil said...

solat skali nga chamakh ke?ehe

Geng Borak said...

nak liverpool.. nak liverpool.. hehhee
Blogger PR4 Bongkar Tips Earning Nuffnang!!!

Mak lagenda said...

sokong...jgn tak sokong!

Nik Zulkhairi said...

sokong harimau malaya

amirah said...

chamakh ensem.. : P

Solehah said...

penyokong tegar berbelah bahagi nak sokong mana..hehe

Zura Tahir said...

harimau malaya mesti menang..hehe..

mrsid said...

ader live ker bro male nie?

akiss. said...

chamakh! peace! hhahaha