Pages

Sunday, July 24, 2011

Malaysia Kalah 3-5 Kepada Singapura: Kelayakan Piala Dunia 2014

Malaysia kalah 3-5 kepada Singapura pada perlawanan pertama pusingan kedua Kelayakan Piala Dunia 2014. Pada perlawanan ini Malaysia mendapat 3 gol hasil jaringan Safee Sali (2 gol) dan satu gol daripada penyerang gantian Abdul Hadi. Singapura pula mendapat gol daripada Aleksandar Duric (2 gol), Qui Li, Mustafic Fahrudin dan Shahril Ishak.

Malaysia kena gunakan peluang bermain di Stadium Bukit Jalil pada 28 Julai 2011 nanti dalam permainan kedua bagi melayakkan ke pusingan ketiga peringkat Asia, Kelayakan Piala Dunia. Dalam pusingan ketiga 20 pasukan terbaik Asia akan dibahagikan kepada 5 kumpulan @4 pasukan setiap kumpulan. Malaysia perlu menang 2-0 or 3-1 or 4-2 or better bagi berpeluang ke pusingan seterusnya.

12 comments:

Syuxer said...

boleh je..:)..janji defend kena direhatkan dan cukup2la guna fakri tuh..xde efek langsung huhu

Awan Fantasia said...

adoyai..kalah lagi

TERKINI!!:
KURANG AJAQ !!!
PREVIEW FILEM : KARIPAP-KARIPAP CINTA

Bulan Purnama said...

tahniah kepada pasukan Malaysia kerana tidak mudah mengaku kalah.. :)

Famili Ceria said...

malaysia main kurang baik malam nie...

Mai la lawat blog saya:
http://depalma-sp.blogspot.com/

afiqazizan said...

barisan pertahanan kita diharapkan tidak buat kesilapan lagi distadium bukit jalil nanti..ape-ape pun malaysia dah buat yang terbaik dalam perlawanan tadi.

Matjoe said...

cam sedih ak kalah. tapimembara semanat utk menang kt kl

velasrizal said...

ada can lagi. kene main baik2 lps ni

asg said...

malaysia tak pernah menang di tempat lawan

putra suki said...

harap raja gombal tukar keeper pada perlawanan seterusnya.. :)

inspirasicyber said...

pertahanan sangat lemah...penat lawan dengan chealse kot..

missxidi said...

yela.masih ada peluang...sokongan rakyat m'sia pada harimau masih kuat! lagi pon padang kat s'pore mcm padang hoki je...pelik sungguh.

Anonymous said...

Amar Rohidan xda fungsi langsung.udah2 le tu RajaGumpal.politik byk sgt dlm team Malaysia ni.byk lg player yg bagus di luar sana tp x terpilih.lihat saja aksi Malaysia vs Chelsea.pemain2 tu xleh main ke?tepuk dada tanya RajaGumpal.