Pages

Friday, April 6, 2012

Jangan Bersedih @Setelah Kesulitan Pasti Ada Kemudahan

Sebelum ni banyak kali gak tahu mengenai buku bertajuk "Jangan Bersedih" ataupun "La Tahzan".Baru-baru ini berkesempatan beli buku ini. Buku ni actually asal-asalnya buku yang tebal dan besar tapi sekarang ni ada buat dalam bentuk kecil, lebih kurang sebesar tapak tapak tangan.

Ada 3 jilid, tapi tak jumpa pula jilid 1 so ambil le yang nombor 2. By the way, harganya RM9.80 dan tebalnya 370 muka surat dan mempunyai 100+ tajuk pendek. Sebagai contoh;
  • Jangan bersedih hadapilah kenyataan
  • Teguhkan hati anda dan bersabarlah
  • Jangan takut, Allah bersama orang beriman
  • Berhati-hatilah dan tawakkallah kepada Allah
  • Renungkanlah keindahan alam semesta
Secara keseluruhan buku ini sangat baik dan mudah difahami. Ianya tidak menjemukan kerana topiknya adalah ringkas dan disertakan dengan cerita-cerita yang mudah untuk kita gambarkan, 

9 comments:

Hani Syahani said...

ni mesti dlmnya byk memotivasikan diri kan? yelah, hidup ni kn kene hepi..:))

hazman aka species1980 said...

Ini adalah salah satu buku yang selalu disarankan oleh pakar motivasi....

rasp said...

buku nie mmg best...
very motivational...
i share bagi my kids baca sama...
dah baca Jilid 1st....
nak beli gak ler yg lain nie...

Mak Lagenda said...

Nanti nak cari la jugak buku ni..

Huzaina Hashim said...

sy pun dh ada juga buku nie..tp x sempatr nk katam lg..huhuhu

vidalsisah said...

Saya tak suke baca buku jenis yg besar dn berat, terpaksa dok beria bila nk bacanye. Bila dengar saiz sekecil itu tertarik jugak, mudah di bawa kemana2, boh jer dlm hbag.

icee-yah said...

from membaca ni kdg2 perlu utk inspired diri kite kan.:)

Papa Mifz said...

nak cari jugak la buku nih...

arekymz said...

lepas kesulitan pasti ada kemudahan.
suka ayat tu.
:D