Pages

Sunday, June 17, 2012

Naik Bas di Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT)

Banyak cara untuk pi ke Kuala Lumpur from Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT), salah satu daripadanya ialah menggunakan pengangkutan awam, bas. Hari tu masa balik dari Langkawi bersama-sama dengan keluarga, sempatlah cuba naik bas. Anyway untuk dewasa ialah RM8 dan kanak-kanak ialah RM4.00.  
Inilah bas yang saya maksudkan, Aerobus. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 1 jam ke KL Sentral dan ianya berlepas setiap 15 minit.
Ni le rupanya tiket bas ya.
Memang cukup selesa bas ni dan anak-anak teruja, maklumlah bukan selalu boleh naik bas kan. So tambang untuk balik from LCCT semuanya adalah RM44 (bas RM24 dan teksi RM20). Masa kitaorang pi ke airport, ianya RM85 naik teksi. OK gak dapat cuba kedua-dua jenis kenderaan kan?

4 comments:

eelobor said...

pernah gak sekali naik bas nie.... dari umah, naik komuter batu caves, turun kl sentral terus boleh ambik bas nie ke lcct. jimat belanja x payah parking kereta 2-3 hari kat airport

Myvitrd said...

Pernah naik sekali dulu bro.. Naik dr kl centrel terus ke lcct... Senangkn.. Sbb kalau bwa kereta n parking dkt sna byrn boleh tahan.. Huhu

ellieandcarl'sstories said...

ok jugak la kan. x dekr la mahal sgt. and every 15 mins. mmg hebat la

amirah said...

mmng sesuai naik bas. dr melaka sentral pun ada bas direct ke LCCT.pernah naik sekali bas dr LCCT ke KLIA je