Pages

Friday, December 28, 2012

Akhirnya Dah Cancel Kad Kredit

Sebelum ini eyriqazz sudah patahkan kad kreditnya dan sungguh gembira tanpa kad kredit kan? Kini tibalah saat sharinginfoz cancel kad kredit yang mana kalau tak silap sudah lebih lima tahun menggunakannya. Inilah kad kredit yang kedua setelah yang pertama dibatalkan.

Sedikit sejarah, kad kredit yang baru sahaja dibatalkan ini diambil bagi tujuan pemindahan baki memandangkan kad kredit pertama masih ada baki, kalau tak silap RM5,000. So keuntungan yang dikenakan adalah 9% setahun dan tempoh pembayaran balik adalah 2 tahun. Selepas habis 2 tahun, saya gunakan kad kredit ni sampailah ke saat terakhir.

Senang aja nak cancel, just call customer service then dia cakap boleh batalkan tetapi kena settlekan emua baki. Memang confident le sebab saya tahu memang tak ada baki. Bila check, memang sah balance adalah 2 sen terlebih bayar, so kira halallah.

Anyway tujuan saya cancel ni sebab rasa susah nak buat pembayaran. So nantikan kad kredit yang ke-3 nanti. Ada masa saya ceritakan kad kredit mana yang saya bakal ambil. Jangan silap faham, saya punya prinsip sekarang ni, kad kredit penting tapi hanya perlu SATU aja pada setiap masa.

6 comments:

Fazrol said...

Terbaik..
azam aku utk 2013... potong 1 kad kredit..

Nur Fauzi Bassar said...

betol itu.
memang ada masa kad kredit ni diperlukan.
tapi bukan setiap masa diperlukan hehe. kalau jenis tak pandai urus kewangan, merang 'selamat' lah dengan kad kredit ni

Qashmere said...

Salam..

Saya tidak pernah merasa ada kredit kad sendiri...

Sekarang ni debit card pon bila bank tukarkan kad baru...

Teringin juga nak kredit kad ni. Tapi tak berani...

Style Me Gorgeous By Qashmere For All & Plus Size Fashion

Blog Qashmere
Take Care !

SURIA AMANDA said...

x pernah ada kad kredit..hehehehe

Farid Adam said...

kepada orang yang pandai manipulate kad kredit nih, ia boleh jadi tools untuk menambahkan kekayaan dan menambahkan modal pelaburan.

tapi...memang kena tinggi level disiplinnya...huhu

- www.FaridAdam.com -

Myvitrd said...

kad kredit memang penting waktu kecemasan bro.. paing tidak ada 1 cukuplah.. aku pun ada 1 je.. itu pun maintainm bayar bulan2.. huhu