Pages

Thursday, July 19, 2012

Tarikh Puasa 21 Julai 2012 (Sabtu)

Update: Sah puasa kat Malaysia pada hari Sabtu (21 Julai 2012). Boleh tengok kat YOUTUBE.

Tarikh tengok anak bulan ialah hari ini, 19 Julai 2012 (Khamis). Kejap lagi kita akan tahu bilakah kita akan berpuasa pada tahun ini, 2012. Saya rasa mengikut kiraan hari kita mula berpuasa adalah 21 Julai 2012 iaitu hari Sabtu.

Tak tahu betul ke tak. Apa-apa pun kita tunggu pengumuman rasmi ya. Sama ada puasa hari Jumaat ataupun Sabtu. Terlebih dahulu sharinginfoz dan keluarga ingin mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan @berpuasa kepada semua pembaca di blog sharinginfoz yang beragama Islam di Malaysia ataupun di mana-mana jua berada.

Puasa jangan tak puasa, semoga Ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun sebelumnya.

Nanti saya akan update bilakah tarikh berpuasa bagi rakyat Malaysia pada tahun 2012.


9 comments:

Bring Me Info said...

tu r..rsenya2 sabtu jgk kot start puasa..huhu

Ogy Nordin said...

Alhamdullilah selamat berpuasa...

Anonymous said...

Assalam..

Betul ke tuan blog, puasa hari Sabtu ke? Thanks for sharing..sbb sy kt luar, x dpat info.

NUR said...

SharingInfoz..

memang dah ada dlm kalendar kan..

Selamat Berpuasa dan bertarawikh esok..

icee-yah said...

selamat berpuasa jugak:)

Fadzli Amir said...

Salam kenal....dan selamat berpuasa...

eelobor said...

selamat berpuasa kepada bro & sekeluarga....

Anonymous said...

selamat berpuasa to all

Anonymous said...

Esok puasa ke ?