Pages

Monday, July 16, 2012

Kurma Sedap Mana Pilihan Anda Waktu Berbuka Puasa

Dalam beberapa hari lagi, umat Islam seluruh dunia akan berpuasa. Sebut aja bulan Ramadhan, ianya tidak boleh dipisahkan dengan kurma. Anyway, beberapa hari yang lepas pi le ke Carrefour. Banyak betul kurma yang dijual. Ini daripada jenama terkenal kat Malaysia, Yusuf Taiyoob, ianya berharga RM40++, kurma ini kalau tak silap berada di dalam coklat. Yang ni saiz besar, kalau nak yang kecil, kalau tak silap RM13++, dibungkus, satu-satu biji.
Ini kalau tak silap kurma from Syria. 
 Mana satu nak pilih ni.
So far kurma ni yang paling mahal, just imagine RM39 untuk 300 gram, kalau sekilo dah lebih RM100, memang mahal kan, ini kurma Nabi.
Dalam botol pun ada. Hmm, tak jumpa pula yang timbang, maybe ada kat belakang kot. Sebab yang ni dah siap pack.
Bagi kanak-kanak sudah tentu kurma Upin & Ipin. Apa-apa pun, saya suka yang pack lama Yusuf Taiyoob. Tak beli lagi, tunggu le bila dah nak masuk Ramadhan baru beli ya.

7 comments:

Nur Fauzi said...

Saya biasa beli kurma jenis mariami. sekilo harganya lebih kurang RM18. Nak dekat ramadhan ni banyak juga kedai yang jual. Masa-masa biasa susah nak jumpa.
Kurma jenis ni biasanya kering, tak macam yg setotak RM10. Yang takde gigi tak sesuai la mkan hehe

cik chinta said...

ye r, x bli lg kurma. da nk pose ni

hazman aka species1980 said...

Kalau bisnes kurma pun boleh tambah pendapatan nie....

Fiza Rahman said...

BErmacam2 jenis kurma. Selalunya saya beli brand YUTA...yusuf taiyoob.

SURIA AMANDA said...

yusof taiyoob tetap menjadi pujaan hatiku..hihihi..

Eliss said...

minggu ni biasa vendor mai htr kurma ;p

ejaMaria said...

kita suka kurma Nabi / Ajwa... ntah la rasa mcm sedap sangat... tak manis sangat... tak kering sangat... tapi pun tak basah sangat...
pun mcm tu tak mau beli sebarangan sebab pernah kena - beli mahal tapi rasa tak sama mcm yg pernah beli sebelum ni... jadi tunggu bazar ramadhan jalan TAR mula nanti baru cari... harga dia tahun lepas 1kg = rm120... tahun ni tak tau lagi... tapi kita tak beli banyak pun sekali beli 200 gram... bila habis pegi beli lagi... ;p