Pages

Wednesday, July 11, 2012

Apa Ada di Muzium Tentera Darat Port Dickson

Masa pi bercuti baru-baru ini ke Port Dickson, sempat melawat Muzium Tentera Darat yang terletak tak jauh dari bandar Port Dickson. Anyway nak masuk sini percuma aja.
Banyak gak kenderaan yang digunakan oleh tentera darat. Hmmm, keretapi ni boleh dikira juga kan sebagai kenderaan or pengangkutan kan?
Sempat Danish bergambar di depan kapsul masa.
Afiqah pula bergambar bersama dengan tentera darat yang menggunakan peralatan untuk mengesan bom kot.
Inilah rupanya botol ar yang digunakan semasa Perang Dunia ke-2.
Happy betul dapat bergambar di hadapan helikopter.
Yang ni lagi gempak, jet.
Yang paling saya suka ialah melalui terowong Parti Komunis Malaya (PKM). Lebih dari 10 minit kot berada dalam terowong ni. Ianya actually tak cerah macam dalam gambar ni, samar-samar aja, Kat dalam ni juga ada dipamerkan senjata dan ubat-ubatan yang digunakan oleh PKM. So kalau pi Port Dickson datanglah ke Muzim Tentera Darat, ianya salah satu daripada tempat-tempat menarik di Port Dickson.

9 comments:

Myvitrd said...

insyallah boleh terjah ni.. tak pernah lagi datang bercuti dekat PD ni..

HeNRieTTa JoSe said...

btol air tu btl2 cam dalam citer2 perang yang rietta pernah tengok....

Matjoe said...

kene terjah ni. bagus untuk anak2 dpt tahu sejarah

FARAH deeb said...

Tak ku tau wujudnya tempat ini hehe.. thanks for sharing!
My latest Entry :)
WW: Hadiah Harijadi!

amirah said...

menarikla...rajin bro nik pergi tempat2 gini

Angah said...

ya dlm terowong tu adalah tmpat yg paling menarik tp yg tak bestanak saya pulak nak cepat2 keluar...

LELAKI INI said...

hahaha
tak pernah g

daddydee said...

saya tak pernah masuk muzium pun...

Izan Ishak said...

menarik tempat ni. hari tu pegi PD sempat lalu je... tak singgah pun...